کد خبر: 84017
A

تابش: رئیس قوه قضائیه نسبت به اصل مصونیت پارلمانی نمایندگان حساس باشد

نماینده مردم اردکان در مجلس از رئیس قوه قضائیه خواست نسبت به اصل مصونیت پارلمانی نمایندگان حساس بوده و اجازه ندهد برخی محاکم آنها را تحت تعقیب قضایی قرار دهند.

تابش: رئیس قوه قضائیه نسبت به اصل مصونیت پارلمانی نمایندگان حساس باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ نایب رییس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه تنگ‌نظری‌ها و گرایش‌های جناحی، عرصه را بر مردم تنگ کرده و کشور را در موقعیت خطیر و دشواری قرار داده سپردن کار به معنای واقعی به دست مردم، مبارزه با فساد و ‌تبعیض و تن دادن به خواست‌های تاریخی ملت ایران را راه برون رفت از این وضعیت عنوان کرد و گفت: رضایتمندی و اعتماد مردم، بزرگترین پشتوانه برای حاکمیت در مقابله با بحران‌هاست.

محمدرضا تابش در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز(سه‌شنبه) مجلس با اشاره به ردصلاحیت خود در انتخابات مجلس یازدهم گفت: به لطف شورای محترم نگهبان پس از پنج دوره نمایندگی مردم شریف اردکان در مجلس تکلیف امانتداری بیشتر حق و رای مردم از دوشم برداشته شد، اگر چه پیش از آن  خود با تلاش در جهت تصویب طرح محدود کردن دوره‌های انتخاب به سه دوره، نشان داده بودم که به دنبال ماندن بیشتر در این مسئولیت نیستم.

وی افزود: فرصت را مغتنم می‌شمارم و در این ایام پایانی ماه مبارک رمضان برای همه همکاران گرانقدر، موکلان عزیز و وفادارم در اردکان، همشهریان مومن و فهیم در یزد و عموم مردم دیندار و آگاه ایران، آرزوی توفیق و سلامت هر چه بیشتر دارم و از همه بخاطر قصورها و ناتوانی‌ها در پیگیری خواسته‌ها و حقوقشان طلب عفو و مغفرت می‌کنم. در این وقت کوتاه از خود، آئین و نظام اعتقادی و سیاسی خویش چیزی نمی‌گویم چون هم به داوری خداوند بزرگ بیش و پیش از هر اعمال سلیقه و حتی استصوابی باور دارم و نظارت مردم حق شناس و آگاه حوزه انتخابیه‌ام و همه شهروندان ذی‌حق و صاحب‌نظر ایرانی را بر تمامی کرده‌ها و اعتقادات و باورهای خویش بالاتر از هر رقابت سیاسی و جناحی می‌دانم.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: از کوچکی پرورش یافته مکتب مدارای آیت الله خاتمی روشن‌اندیش و وارسته‌ام و باورم به اسلام و انقلاب را در نوجوانی از اندیشه‌های امام خمینی، طالقانی، مطهری، شریعتی و خاتمی گرفته‌ام و امروز هم بر همانیم که بودیم و همان خواهد بود؛ اصلاحات و انقلاب را در امتداد هم آموخته‌ام و تجربه کرده‌ام و تمام توانم را در خدمت تقویت نظام جمهوری اسلامی و رهبری آن و توانمند کردن شهروندان و جامعه مدنی به کار گرفته و خواهم گرفت.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه مواجهه کشور با پدیده نو ظهور و عالم گیر کرونا، مردم و حاکمیت را با انبوهی از مسائل و چالش‌های تازه روبرو کرده، افزود: هم ما و هم رقیبان سیاسی ما، هم حکومت و هم نخبگان و هم شهروندان باید با درک مشترکی از این مساله، ابعاد شناخته و ناشناخته این پدیده را بهتر بشناسند، به ضرورت تغییرات و اصلاحات متناسب با مدیریت آن عمل کنند و از فرصت های پیش آمده از این تهدید به موقع استفاده کنند. پیام کرونا، پیام ترمیم اعتماد و سرمایه اجتماعی، پیام همبستگی و تفاهم ملی و پیام توجه به ظرفیت‌های فراوان اخلاقی و دینی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و پیام کشف و خلق فرصت‌های جدید برای تاب‌آوری جامعه است.

تابش تاکید کرد: ‌باید بیش از پیش در دولت و مجلس آینده و در همه نهادهای حاکمیتی و عمومی و مدنی در اندیشه حمایت از طبقات محروم و قشرهای آسیب دیده کشور باشیم و برای مهار موج‌های مخرب اقتصادی و اجتماعی آینده از هم اکنون تمهیدات شایسته‌ای بیندیشیم.

وی با بیان اینکه موقعیت و منابع موجود در ایران و سوابق درخشان تمدنی و تاریخی آن می‌توانست و می‌تواند با تکیه بر هوش و نبوغ مردان و زنان ایرانی خصوصا جوانان، یادگار ماندگاری از دوران حاکمیت اسلام در این سرزمین برجای گذارد، ادامه داد: اما افسوس تنگ‌نظری‌ها، گرایش‌های جناحی، قبیله‌ای و غیرعلمی بعضا مغایر با دین، امروز عرصه را بر مردم تنگ کرده و کشور را در موقعیت خطیر و دشواری قرار داده است. راه برون رفت از این وضعیت، باور به حق و ‌بلوغ فکری مردم، سپردن کار به معنای واقعی به دست خود آنها، اصلاح ساختارهای فرسوده و معیوب، اهتمام به قانون‌گرایی، مبارزه با فساد و ‌تبعیض و ‌پذیرش لوازم دموکراسی و تن دادن به خواست‌های تاریخی ملت ایران است.

تابش یادآور شد: امیدوارم تا زمان باقیست و کاسه صبر مردم از ناروایی‌ها و کژی‌ها و فشارها و تنگناهای معیشتی لبریز نشده، کمر همت بر رفع این مشکلات بسته شود و پیشرفت و تعالی کشور و رفاه و رضایتمندی ملت، رقم بخورد که رضایتمندی و اعتماد مردم، بزرگترین پشتوانه برای حاکمیت در مقابله با بحران‌هاست.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس اضافه کرد: متاسفانه ردصلاحیت‌های گسترده با ادعاهای مبهم و عدم شفافیت در این خصوص توسط شورای محترم نگهبان، آفت فراگیر و عاملی برای تضعیف وجهه مردم سالاری نظام و توسعه گستره قدرت حاکم در مقابل مردم شده است که می‌تواند در نهایت منجر به کاهش اعتماد عمومی و گسست مابین حاکمیت و ملت شود.

وی همچنین از ریاست قوه قضاییه خواست نسبت به پاسداری از قانون اساسی از جمله اصل مصونیت پارلمانی نمایندگان حساس باشد و اجازه ندهد برخی محاکم قضایی به بهانه‌های واهی نمایندگان آزاده را در مقام دفاع از حقوق مردم تحت تعقیب قرار دهند.

تابش اضافه کرد: فرصت‌های جدید برای تقویت همبستگی اجتماعی و نزدیک شدن دل‌ها و دست‌ها به همدیگر را مغتنم شماریم و از تداوم سیاست‌هایی که در جهت مدارا و گفت‌وگو و بخشش در این ایام به کار گرفته شده است در همه قوا حمایت کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس در پایان گفت: سخن خداحافظی من همانست که رئیس عزیز دولت اصلاحات در پایان دولت خویش با نمایندگان مردم در مجلس هفتم، از اندیشمند و عارف بزرگ ایرانی، میرسیدعلی همدانی  بر زبان آورد:
هر که ما را یاد کرد ایزد مر او را یار باد
هر که ما را خوار کرد از عمر برخوردار باد
هر که اندر راه ما خاری فکند از دشمنی
هر گلی از باغ وصلش بشکفد بی‌خار باد

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر