کد خبر: 84075
A

بهزیستی: فرزندخواندگی در ایران افزایش یافته است

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش موارد فرزندخواندگی در ایران گفت: سالانه دو هزار کودک به فرزندخواندگی سپرده می‌شوند که یکهزار و ۷۰۰ نفر از این کودکان به فرزندخواندگی دائمی و ۳۰۰ کودک نیز به امین موقت سپرده می‌شوند.

بهزیستی: فرزندخواندگی در ایران افزایش یافته است

به گزارش دیده بان ایران؛ حبیب الله مسعودی فرید خاطرنشان کرد: بعد از تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست سال ۹۲ - که بهتر از قانون مصوب در سال ۵۳ است -، تعداد موارد فرزندخواندگی افزایش یافته و سالانه دو هزار کودک به فرزندخواندگی می روند که تعدادی از آنها به امین موقت سپرده می شوند زیرا واگذاری کودکان به سرپرست امین موقت بهتر از ماندن در مراکزی است که هر ۶ ماه مربی آنها تغییر می کند.

واگذاری کودکان به سرپرست امین موقت بهتر از ماندن در مراکزی است که هر ۶ ماه، مربی آنها تغییر می کند. وی درباره قوانین فرزندخواندگی ایران و احراز صلاحیت خانواده ها نیز گفت: برای فرزندخواندگی مواردی مانند سلامت روان، توانایی نگهداری کودک، نداشتن اعتیاد، نداشتن سوء پیشینه و سوء شهرت و همچنین دارابودن تمکن مالی باید احراز شود؛ این گزینه و رویکرد بهزیستی کشور حاصل مطالعه روند فرزندخواندگی در ۱۰ کشور دنیا است.

تخلف رانندگی نشانه ای برای عدم صلاحیت فرزندخواندگی در کشورهای دیگر

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بسیاری از کشورهای جهان، قوانین سختگیرانه تری از ایران برای فرزندخواندگی دارند؛ به طور مثال مالیات ها باید به موقع پرداخت شود و حتی تخلفات رانندگی افراد را برای فرزندخواندگی بررسی می کنند.

کسانی که تخلف رانندگی انجام می دهند، نمی توانند والدین خوبی باشند.مسعودی فرید افزود: کسانی که تخلف رانندگی انجام می دهند، افراد قانون گریزی هستند و نمی توانند والدین خوبی باشند. همچنین مواردی مانند مهمانی های ماهانه یا سالانه و وضعیت ایمنی خانه در این کشورها بررسی می شود.

سپردن ۱۶۰ کودک دارای بیماری و معلولیت به فرزندخواندگی

معاون بهزیستی یادآور شد: سال گذشته ۱۶۰ کودک به فرزندخواندگی سپرده شدند که دارای بیماری و معلولیت بودند؛ همچنین ۱۳۰ کودک نیز به دختران مجرد بالای ۳۰ سال سپرده شد.

۱۳۰ کودک به دختران مجرد بالای ۳۰ سال سپرده شد.مسعودی فرید تاکید کرد: پیش از این طبق قانون، فرزندخواندگی فقط شامل کودکانی می شد که پدر و مادر نداشتند اما در حال حاضر حتی کودکانی که قاضی، حکم سلب حضانت دائم والدین آنان را صادر کرده است به فرزندخواندگی سپرده می شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر