کد خبر: 84496
A

اسامی نمایندگان مجلس یازدهم که اعتبار نامه هایشان تصویب نشد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی روال بررسی اعتبارنامه‌های تایید نشده را تشریح کرد. با توجه به جلسه امروز اعتبار نامه سه نماینده تایید نشده است.

اسامی نمایندگان مجلس یازدهم که اعتبار نامه هایشان تصویب نشد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدحسین فرهنگی، با بیان این‌که اعتبارنامه قریب به اتفاق نمایندگان به تصویب رسیده، اظهار کرد: در مورد اعتبارنامه‌هایی که تصویب نشده، شعب اعتراضات را بررسی می‌کند اگر اعتبارنامه در شعبه به تصویب رسید به صحن علنی مجلس می‌آید و تایید آن در صحن اعلام می‌شود و در صورتی که اعتبارنامه در شعبه رد شود به کمیسیون تحقیق ارجاع خواهد شد. این کمیسیون هم ۱۵ روز فرصت بررسی دارد و نتیجه را به شعبه اعلام می‌کند. 

وی با بیان این‌که طبق اصلاح آیین‌نامه، مجلس از همان روز اول رسمیت داشته، تصریح کرد: برهمین اساس انتخابات هیات رییسه برگزار شد و در واقع بعد از تایید نمایندگان هم می‌توانند رای بدهند و هم می‌توانند به عنوان مثال برای هیات رییسه کاندیدا شوند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جلسه روز گذشته هیات رییسه اظهار کرد: کمیسیون تدوین آیین‌نامه گفت در این جلسه مقرر شد در نحوه‌ی امتیازبندی کمیسیون‌ها تغییراتی اعمال شود.

 در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه نمایندگان تایید شد و تنها تایید اعتبارنامه سه منتخب سید کاظم دلخوش، غلامرضا تاج‌گردون و حسین محمدصالحی از سوی شعب اعلام نشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر