کد خبر: 84607
A

نوآم چامسکی: به آشوب کشیده شدن اعتراضات در آمریکا مطلوب ترامپ است

نظریه‌پرداز آمریکایی تاکید کرد ترامپ از آشوب در این کشور خشنود است زیرا فضا برای تحرک بیشتر راست‌گرایان حامی او ایجاد می‌شود.

نوآم چامسکی: به آشوب کشیده شدن اعتراضات در آمریکا مطلوب ترامپ است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  «نوآم چامسکی» نظریه‌پرداز و تحلیلگر مشهور رفت تا نظر او را درباره اتفاقات اخیر در آمریکا اظهاراتی را مطرح کرده است. چامسکی مولف بیش از ۵۰ کتاب مهم و تاثیرگذار در حوزه روابط بین‌الملل است. 

چامسکی در پاسخ به این سوال که این اعتراضات تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد و این‌که آینده این تظاهرات را چطور پیش‌بینی می‌کند، گفت با توجه به شرایط موجود، درباره اینکه این تظاهرات بتواند برای مدت زمان زیادی دوام بیاورد مطمئن نیست. چامسکی گفت: «شک دارم که این تظاهرات برای مدت زمان زیادی طول بکشد».

چامسکی سپس در پاسخ به این سوال که اعتراضات اخیر در آمریکا تا چه میزان می‌تواند جایگاه ترامپ را در انتخابات آتی متزلزل کند، خاطرنشان کرد که ترامپ از آشوب و اغتشاش ناراحت نیست بلکه رضایت هم دارد.

نوآم چامسکی در تبیین این گفته خود افزود: «اکنون نژادپرستان راست‌گرا و افراطی وارد صحنه اعتراضات می‌شوند و ترامپ می‌تواند رویکردی دیکتاتوری در پی این حوادث از خود نشان دهد».

این تحلیلگر آمریکایی در ادامه تاکید کرد که فضای کنونی در آمریکا شرایط را برای تحرک بیشتر نژادپرستان راست‌گرا بیشتر فراهم می‌کند.

او همچنین گفت: فعال‌تر شدن راست‌گرایان افراطی در آمریکا نهایتا به نفع ترامپ است. چامسکی معتقد است که هرجایی که به اموال عمومی آسیب برسد، سیاست‌ها و نظرات در جامعه رنگ‌وبوی دست راستی به خود می‌گیرد؛ بنابراین از نظر ترامپ اعتراضات اخیر خیلی هم به ضرر او نیست چرا که فضایی را برای مطرح شدن بیشتر طرفداران ترامپ ایجاد می‌کند!

نوآم چامسکی در ادامه و در پاسخ به این سوال که خواسته‌های اصلی معترضان چیست، تاکید کرد که مطالبه اصلی معترضان پایان دادن به خشونت پلیس علیه ملت آمریکاست و هنوز بیش از این خواسته‌ای از سوی آن‌ها مطرح نشده است.

این اندیشمند برجسته آمریکایی نهایتا در پاسخ به این سوال که کدام یک از احزاب در آمریکا دید بهتری نسبت به سیاه‌پوستان دارند، اعلام کرد که از دید او تفاوتی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در نوع برخورد و نگاه به سیاه‌پوستان وجود ندارد.

چامسکی نهایتا گفت: «برخورد ظالمانه با سیاه‌پوستان پس از دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان پررنگ‌تر هم شده است».

منبع: باشگاه خبرنگاران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر