کد خبر: 84633
A

ماجرای شکایت عباس جعفری دولت آبادی از رضا گلپور چه بود؟+جزییات پرونده

نخستین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به شکایت عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان سابق تهران از رضا گلپور چمرکوهی پژوهشگر و خبرنگار آزاد با صدور کیفرخواست مجرمیت به امضای حسن امین ناصری معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران مبنی بر نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی ساعت 10صبح شنبه 17خرداد در شعبه 1058دادگاه کیفری دو، مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران واقع در خیابان خیام خیابان داور جنب کاخ گلستان ساختمان شماره 2 قوه قضائیه طبقه اول به ریاست قاضی دانشور برگزار می گردد.

ماجرای شکایت عباس جعفری دولت آبادی از رضا گلپور چه بود؟+جزییات پرونده
به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ نخستین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به شکایت عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان سابق تهران از رضا گلپور چمرکوهی پژوهشگر و خبرنگار آزاد با صدور کیفرخواست مجرمیت به امضای حسن امین ناصری معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران مبنی بر نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی ساعت 10صبح شنبه 17خرداد در شعبه 1058دادگاه کیفری دو، مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران واقع در خیابان خیام خیابان داور جنب کاخ گلستان ساختمان شماره 2 قوه قضائیه طبقه اول به ریاست قاضی دانشور برگزار می گردد.
 
برای اتهام ردیف سوم وارده در شکایت شخصی دادستان سابق تهران به گلپور مبنی بر افتراء؛ قرار منع تعقیب، توسط حجت الاسلام صمد هادی پور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 33 شهید مقدس اوین ویژه جرایم امنیتی صادر گردید.
 
رضا گلپور بدوا توسط سازمان اطلاعات سپاه با استناد به اقاریر ادعایی محمدحسین رستمی مدیر سایت عماریون، به اتهام جاسوسی برای اسرائیل در نیمه آبان سال ۹۵ دستگیر شده بود که پس از ۲۸ ماه بازداشت موقت از این اتهام تبرئه شد اما به دلیل اتهامات دیگری به ۲۸ سال و ۶ ماه زندان محکوم گردید. 
 
گلپور در 15خرداد سال 98 تظلم نامه ای سیصد صفحه ای خطاب به رئیس فعلی قوه قضائیه تنظیم نمود و به دلیل عدم امکان ارسال نامه اش به رئیس قوه قضائیه با توجه به بخشنامه ابلاغی عباس جعفری دولت آبادی به زندانها که کلیه مکاتبات متهمین امنیتی به هر مقام رسمی باید انحصارا توسط دادستانی تهران صورت گیرد؛ به قرائت حدود یک سوم تظلم نامه اش با صدای خود در قالب شش فایل صوتی تلفنی جهت انتقال به رئیس جدید قوه قضائیه اقدام نموده بود.  
 
گلپور مواردی از تخلفات و ادعاهای مطروحه ضابطین و برخی متهمان پرونده های مفاسد کلان اقتصادی در مورد بی توجهی های احتمالی برخی مسئولین از جمله دادستان وقت تهران را جهت رسیدگی عاجل به رئیس قوه قضائیه مطرح نموده بود تا توسط سیستم قضایی به آنها رسیدگی شود. 
 
پس از آن گلپور به دستور علی چهارمحالی مدیر وقت بازداشتگاه اوین از هر نوع تماس تلفنی، ارتباط با سایر متهمین، دیدار وکیل، ملاقات با خانواده، استفاده از هواخوری، ورزش و سایر امکانات عمومی زندان با انتقال به سلولی شبه انفرادی در بند چهار منع گردید که تا زمان انتصاب غلامرضا ضیایی به سمت مدیریت بازداشتگاه اوین ادامه داشت.
 
با توجه به دستگیری اکبر طبری پور و صدور حکم پرونده حسین فریدون که مربوط به رسول دانیال زاده معروف به سلطان فولاد یا تغییر حکم متهمان پرونده محیط زیست از عنوان اتهامی افساد و موارد مشابه که مورد اشاره در تظلم نامه گلپور بود؛ اصرار جعفری دولت‌آبادی در جایگاه شاکی خصوصی جالب توجه به نظر می آید.
 
پس از انتشار فایل های صوتی گلپور به اتهام تبلیغ علیه نظام توسط حجت الاسلام ایمان افشاری رئیس حفاظت و اطلاعات دادگاه انقلاب و رئیس شعبه ۲۶ همان دادگاه به یک سال و ده روز حبس محکوم گردیده بود. مجموع محکومیت وی تا کنون ۲۹ سال و ۶ ماه و ۱۰ روز می باشد.
 
به نظر می آمد حتی با فرض محکومیت جدید فرقی در تجمیع میزان حبس گلپور طبق قوانین فعلی اجرای احکام که ۱۵ سال تقویم گردیده ایجاد نخواهد نمود مگر آنکه جعفری دولت آبادی بتواند وی را به بیش از ۱۵ سال حبس محکوم نماید.
با مرخصی گلپور در طول 43 ماه حبس اخیر حتی در زمان شیوع کرونا موافقت نگردیده است.

 

دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر