کد خبر: 84677
A

آمریکا ۷۵۰۰ بمب هوشمند را در مقابل ۵۰۰ میلیون دلار به آمریکا خواهد فروخت

محمد بن‌سلمان باز هم قرار است منجی برنامه‌های اقتصادی دونالد ترامپ شود رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند، ایالات متحده و عربستان اخیراً قراردادی را امضا کرده‌اند که در چارچوب آن واشینگتن هفت هزار و 500 بمب هوشمند را در مقابل 500 میلیون دلار به عربستان خواهد فروخت.

آمریکا ۷۵۰۰ بمب هوشمند را در مقابل ۵۰۰ میلیون دلار به آمریکا خواهد فروخت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد بن‌سلمان باز هم قرار است منجی برنامه‌های اقتصادی دونالد ترامپ شده و با قراردادهای نجومی پول‌های نفتی را برای حفظ تاج و تخت پدرش و ادامه ریاست‌جمهوری ترامپ به جیب کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا بریزد.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند، ایالات متحده و عربستان اخیراً قراردادی را امضا کرده‌اند که در چارچوب آن واشینگتن هفت هزار و 500 بمب هوشمند را در مقابل 500 میلیون دلار به عربستان خواهد فروخت.

 

طبق اعلام این منابع، اطلاعات این قرارداد از ژانویه گذشته در اختیار کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا و کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان گذاشته و مورد موافقت واقع شده و بناست این بمب‌های هوشمند و دقیق هوا به زمین به زودی در اختیار ریاض قرار گیرند.

 

به گفته کارشناسان، این بمب‌ها قرار است در ادامه جنگ ریاض علیه یمن بر سر مردم این کشور پرتاب شود.

 

گفتنی است سال 2019 مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به وزارت خارجه این کشور دستور داد 22 قرارداد تسلیحاتی تعلیق‌شده به ارزش 8.1 میلیارد دلار را با کشورهای اردن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در چارچوب برنامه‌های ایران‌ستیزی وارد فاز اجرایی کنند.

منبع: اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر