کد خبر: 84733
A

تکلیف کمیسیون‌های تخصصی مجلس چه زمانی روشن می‌شود؟

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد که لیست اولیه کمیسیون‌های تخصصی مجلس امروز جمع‌بندی می‌شود.

تکلیف کمیسیون‌های تخصصی مجلس چه زمانی روشن می‌شود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد حسین فرهنگی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستور العمل مربوط به عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی قدری تغییر کرده و براساس آن تغییر امتیاز بندی رخ داده که طبق این دستورالعمل اعضای کمیسیون‌ها در حال نهایی شدن است.

 

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: پیش از این اعتراضاتی به دستر العمل مربوط به نحوه عضویت در کمیسیون‌ها وجود داشت از جمله این که سابقه نمایندگی دو بار در امتیازات تاثیرگذار بود که این امر تعدیل شد، نکته دیگر این که سایر سوابق افراد در نظر گرفته نمی‌شد و  فقط بالاترین سابقه مد نظر قرار می‌گرفت که این هم اصلاح شد. نکته دیگر این که بخش خصوصی خیلی مد نظر نبود که این هم در دستور العمل جدید پیش بینی شد. همچنین در قانون سابقه نمایندگی، سوابق اجرایی مرتبط، تحصیلات و عضویت در کمیسیون مورد انتخاب توسط نماینده از جمله معیارهای عضویت در کمیسیون‌ها است.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دستور العمل جدید جهت اجرا به هیات رئیسه سپرده شده و هیاتی نیز بر اجرای آن نظارت می‌کند.

 

فرهنگی با بیان این که فهرست اولیه کمیسیون‌های تخصصی تا آخر وقت امروز جمع بندی می‌شود، گفت: این فهرست فردا به نمایندگان اعلام می‌شود و مسیری هم برای اعتراض نمایندگان پیش بینی شده که براساس آن نمایندگان 48 ساعت بعد از اطلاع از لیست، فرصت اعتراض دارند و در جلسه مشترک  هیات رئیسه و روسای شعب نیز به این اعتراضات رسیدگی می‌شود نهایتا در آن جا تصمیم گیری خواهد شد و بعد از قطعی شدن لیست کمیسیون‌ها اعلام می‌شود و هر کدام از کمیسیون‌ها می‌تواند جلسات را برای انتخاب هیات رئیسه و سایر دستور کارها تشکیل دهند.

 

منبع: ایسنا 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر