کد خبر: 84812
A

پرواز تهران استانبول چقدر طول می کشد؟

بلیط هواپیما تهران استانبول جزو یکی از پر فروش ترین بلیط های خارجی است. به طوریکه حتی بسیاری از چارتر کننده ها در این مسیر فعالیت می کنند.

پرواز تهران استانبول چقدر طول می کشد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بلیط هواپیما تهران استانبول جزو یکی از پر فروش ترین بلیط های خارجی است. به طوریکه حتی بسیاری از چارتر کننده ها در این مسیر فعالیت می کنند.

شهر استانبول، جذابیت های توریستی فراوانی دارد به طوریکه در رده یازدهم از نظر گردشگری در سال 2017 قرار گرفت. کاخ های تاریخی و موزه ها، انواع پارک های آبی، ساحل زیبا، مراکز خرید گوناگون و .... را می توان دلیل محبوبیت آن دانست.

اما برای ایرانیان استانبول تنها یک مکان گردشگری به حساب نمی آید. این شهر یک مکان بسیار عالی برای ثبت شرکت و تجارت با سایر نقاط جهان است. پس بدیهی است که مسافران زیادی از ایران، نه تنها در تعطیلات بلکه در طول سال راهی استانبول شوند.

اگر بلیط هواپیما تهران استانبول را به صورت مستقیم تهیه کرده اید، باید بدانید فاصله زمانی بین فرودگاه امام خمینی و فرودگاه جدید استانبول و آتاتورک بین 3 تا سه ساعت و نیم متغیر است.

Capture

نکاتی که در سفر به استانبول باید بدانید:

در واقع با توجه به موقعیت جغرافیایی ترکیه، ایران حدود یک ساعت و نیم از نظر زمانی جلوتر است. البته جالب است بدانید در حدود 8 روز از سال این اختلاف ساعت به 2 ساعت و نیم می رسد. در فروردین که ایران یک ساعت تغییر دارد، هنوز ساعت ترکیه به جلو نکشیده شده است که اختلاف زمان بین دو کشور را به بیشترین حالت می رساند. البته در روز 28 مارس همه چیز به حالت عادی خود برمیگردد. اما برایتان ساعت حضور در ترکیه اهمیت دارد باید به این تغییرات ساعتی توجه داشته باشید.

خوشبختانه در استانبول ترس از امنیت نخواهید داشت. البته این به معنی این نیست که خیلی بی خیال باشید. استانبول از نظر امنیت بسیار شبیه به تهران خودمان است. پس همانطور که در ایران رفتار می کنید آنجا هم رفتار کنید و مراقب وسایل خودتان باشید.

اگر قصد سفر با تور استانبول را دارید چند نکته را درنظر بگیرید. اگر به دنبال تور ارزان هستید پاییز و زمستان ارزانترین تورها را می توان پیدا کرد. اما در زمستان احتمالا به دلیل بارش شدید باران و برف، از بسیاری دیدنی های این شهر نمی توانید لذت ببرید. اما در پاییز اوضاع بهتر است. ولی کوتاهی روزها هم ممکن است کمی اذیت کننده باشد.

استانبول در نوروز به دلیل افزایش تقاضا گرانترین تورها را دارد. اما هوای دلچسب بهار باعث کیفیت بالای سفر به این شهر می شود. بعد از نوروز گرانترین زمان سفر به استانبول فصل تابستان است. با وجود گرمی هوا، انواع جشنواره ها در این شهر برگزار می شود و مسافران زیادی به آن سفر می کنند.

به ایرلاینی که می خواهید از آن بلیط هواپیما استانبول خریداری کنید نیز توجه کنید. شرکت های هواپیمایی مختلف، قیمت متفاوتی را ارایه می کنند. البته خدمات ارایه شده آنها نیز عموما متفاوت است. علاوه بر ایرلاین به کلاس پروازی بلیطتان نیز توجه کنید. ارزانترین کلاس پروازی اکونومی است.

Captur58

رزرو بلیط هواپیما و تور استانبول

برعکس بلیط هواپیما داخلی، بلیط خارجی در سایت های مختلف ایرانی تفاوت قیمت بیشتری دارد. بنابراین پیدا کردن سایتی که قیمت مناسب بلیط را ارایه کند اهمیت پیدا می کند. البته بعضی از سایت ها به مسافرانی که قبلا از آنها خرید کرده اند، تخفیف های مناسبی می دهند. مثلا در سایت سفرمی مسافران با توجه به میزان خریدشان در باشگاه مشتریان قرار میگیرند و نه تنها یک درصد از مبلغ خریدشان به حساب کاربریشان بازگردانیده می شود بلکه مسافران می توانند از خدمات شرکای تجاری و تخفیف های آنها استفاده کنند.

همینطور در سایت سفرمی بخشی مختص تور استانبول وجود دارد. در آن قسمت ارزانترین تورهای استانبول به صورت پکیج طراحی شده اند. منظور از تور مجموع بلیط رفت و برگشت به علاوه هتل است. این بخش طوری تنظیم شده که تا لحظات آخر رزرو می توانید تور را تهیه کنید. همینطور امکان تغییر در تورها توسط مسافرین نیز وجود دارد. مثلا می توان ایرلاین مدنظر را تغییر داد و یا زمان سفر را افزایش و کاهش داد و یا حتی نوع هتل را نیز می توان تغییر داد.

برای خرید از سایت سفرمی تنها کافیست به این سایت مراجعه کنید با انتخاب مبدا و مقصدتان، لیستی از پروازها برای شما ارایه می شود و به راحتی می توانید بلیط خود را رزرو کنید. در صورت داشتن هر گونه سوالی نیز می توانید به پشتیبانی سایت مراجعه کنید.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر