کد خبر: 84881
A

احتمال وقوع جنگ بین کره شمالی و جنوبی وجود دارد؟ روابط دو کشور قطع شد

دستگاه رهبری کره شمالی در نشستی که با حضور خواهر رهبر کره شمالی و یکی دیگر از مقام‌های ارشد حکومت آن کشور برگزار شده، دستور به قطع خط ارتباطات و تماس‌ها با سئول داده‌است.

 احتمال وقوع جنگ بین کره شمالی و جنوبی وجود دارد؟ روابط دو کشور قطع شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کره شمالی روز 9 ماه ژوئن اعلام کرد پیونگ یانگ خط ارتباطی میان مقام های شمال و جنوب و سایر راه‌های ارتباطی را از ساعت 12 امروز سه شنبه نهم ژوئن به وقت محلی قطع و تعطیل می‌کند.

 

دستور تازه پس از تهدید پیشین کره شمالی صادر شده‌است. پیونگ‌یانگ خواستار جلوگیری از ارسال اعلامیه‌ها و برگه‌های تبلیغاتی ضد حکومتی به دست فعالان مخالف در همسایه جنوبی شده بود.

 

تماس‌ها از جمله شامل ارتباطات و خط اضطراری با کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی، خط تماس در دفتر رابط بین دو کره و ارتباطات بین ارتش‌های دو کشور می‌شود.

 

همزمان با تهدید کره شمالی مبنی بر قطع خطوط ارتباطی با سئول در واکنش به پخش اعلامیه‌هایی علیه پیونگ یانگ توسط فعالان کره جنوبی، مقامات سئول اعلام کردند که پیونگ یانگ به 2 تماس تلفنی روز  سه‌شنبه (9 ماه ژوئن) آنها پاسخ نداده است.

 

مقامات کره جنوبی روز سه شنبه خواستار حفظ خطوط ارتباطی بین کره ای شده و اعلام کردند که کره شمالی به 2 تماس تلفنی آنها پاسخ نداده است. به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، «کره شمالی به تماس ها از طریق خطوط داغ نظامی نیز پاسخ نداده است.

 

این راه‌های ارتباطی شامل خطوط ارتباطی دریاهای شرق و غرب میان ارتش‌های دو کشور، خط ارتباطی آزمایشی بین دو کره و خط تماس ویژه میان حزب کمونیست کارگران کره شمالی و کاخ آبی ریاست جمهوری کره جنوبی می‌شود.

 

برخی فعالان کره جنوبی در روزهای اخیر اقدام به انتشار اوراق و بادکنک‌های تبلیغاتی در منطقه مرزی با کره شمالی کرده‌اند آنها با استفاده از این اقدام تبلیغاتی، عمدتاً به دنبال اعتراض به برنامه هسته‌ای نظامی کره شمالی و انتقاد از حقوق بشر در آن کشور هستند.

کره شمالی هم در مورد انتشار اقلام تبلیغاتی در مرز دو کره اعلام کرد که آنها عزت رهبر عالی کره شمالی را زیر سئوال برده اند لذا هیچ عفو و فرصتی وجود ندارد آنها باید مجبور شوند برای این امر هزینه های گزاف بپردازند.

 

کیم یو جونگ معاون اول رئیس کمیته مرکزی کره شمالی تهدید کرده که اگر سئول مانع از پخش اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ توسط فعالان کره جنوبی نشود، توافق نظامی با آن کشور را لغو خواهد کرد.کره شمالی همچنین اعلام کرده است «از این پس با کره جنوبی مانند یک دشمن برخورد خواهد کرد».

 

کره شمالی به این نتیجه رسیده است که نیازی به نشستن چهره به چهره با مقامات کره جنوبی نیست و هیچ مشکلی برای گفت و گو میان آنها وجود ندارد زیرا آنها فقط به نگرانی ما اضافه می کنند. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رییس جمهوری کره جنوبی در سال 2018 سه بار با هم دیدار کردند اما به نظر می رسد این نشست ها چندان موقیت آمیز نبوده است.

 

 همزمان گزارش شده است کارگران و اعضای اتحادیه کارگری کره شمالی روز گذشته راهپیمایی گسترده ای را در مقابل تالار فرهنگ شهر کائسونگ واقع در مرز دو کره برگزار کردند تا اقدامات ضد کره شمالی مقامات کره جنوبی و مدافعان حقوق بشر را محکوم کنند.

 

منبع: اسپوتنیک

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر