کد خبر: 84912
A

پایان عصر هایپرمارکت‌ها؛ چگونه کرونا خرده‌فروشی‌های محلی را احیا کرد؟

با اجرای سیاست قرنطینه عمومی در بسیاری از کشورهای جهان، خرده‌فروشی‌های محلی با رشد غیرقابل تصور فروش آنلاین مواجه شدند؛ به طوری که این مدل فروش سهم غالب را به دست آورده و موجب افزایش توزیع محلی آنها شده است.

پایان عصر هایپرمارکت‌ها؛ چگونه کرونا خرده‌فروشی‌های محلی را احیا کرد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  به نقل از یورونیوز رخدادی که به اعتقاد رام راتنام، تحلیل‌گر موسسه رتبه‌بندی استاندارد پورز نشان از تغییر عادت مصرفی مردم دارد که بعید است با از میان رفتن محدودیت‌های عمومی چندان تغییری بکند.

هر چند آمار فدراسیون تجارت الکترونیکی و فروش از راه دور نشان می‌دهد که طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰، فروش آنلاین ضعیف‌ترین رشد خود را تجربه کرده ولی عامل اصلی آن افت تجارت الکترونیک رکود صنعت مد و گردشگری بوده وگرنه در بخش‌هایی همچون موادغذایی جهش بی‌سابقه‌ای رخ داده است.

اکنون خرده‌فروشی‌های بزرگ محلی با چالش حفظ سطح فعلی فروش آنلاین هستند. بسیاری از آنها به فکر برقراری راه‌های ارتباطی آسان‌تر با مشتریان خود و تدارک سامانه توزیع سریع‌تر و ارزان‌تر افتاده‌اند.

چرا که ادامه این روند به آنها این امکان را می‌دهد که ضمن کاهش هزینه‌های ثابت خود، سیستم فروش کارآتر و چابک‌تری را پیاده کنند و در نهایت سودآوری بیشتر خود را تضمین کنند.

 

بسیاری از کسب و کارهای فعال در صنعت مدل، لباس، جواهرات و لوازم خانگی نیز در حال ارزیابی امکان توزیع محصولات خود از طریق خرده‌فروشی‌های محلی و سوپرمارکت‌ها هستند. ارزیابی کارشناسان بازاریابی نشان می‌دهد که بحران سلامت همچنان مردم را از مراجعه به شعب فیزیکی فروشندگان کالاهای غیرضروری دور نگاه خواهد داشت و گذشته از این، عادت سه ماه گذشته آنها در مراجعه مدام به فروشگاه‌های مجازی ترک نخواهد شد.

در نخستین گام از این تحول پیش‌رو در نظام توزیع کالا، شرکت سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای کازینو در فرانسه اعلام کرد که با اجرای طرح «چند مغازه در یک مغازه» میزبان عرضه محصولات غیرغذایی شرکت سی‌اند‌ای(پوشاک)، کلرز(جواهرآلات)، هِما(دکوراسیون داخلی) و مووِی(دوچرخه و اسکوتر برقی) خواهد بود.

اما نتیجه این روند از هم اینک روشن است: هایپرمارکت‌های حاشیه شهرها به نفع خرده‌فروشی‌های کوچک و شعب محلی از رونق خواهند افتاد و بسیاری از شرکت‌ها نیز ناگزیر خواهند شد تا شعب بزرگ عرضه محصولات خود را تعطیل کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر