کد خبر: 84996
A
دیده بان ایران واکنش ها به اقدامات مجلس یازدهم را بررسی می کند؛

مجلسی که نمایندگان نمی دانند وظیفه اصلی آنها چیست؟ از تغییر نام فرودگاه تا ختم قرآن!

شروع از صفر" نقطه ضعف مدیریت و قانون گذاری در ایران است. موضوعی که سال هاست با آن درگیر هستیم و بدون توجه به تجربه پیشنیان همان راه را می رویم. هر دوره که ترکیب مجلس یا دولت عوض می شود ما "یک بازگشت به نقطه آغاز" داریم و هر دوره با تجربه ها را با عنوان های چون "ردصلاحیت" و "جوانگرایی" از صحنه قانون گذاری و مدیریت حذف حذف می کنیم در واقع هر دوره با تعدادی بی تجربه دوباره از صفر شروع می کنیم؛ در این مجلس هم یک روز صحبت از ختم قرآن می کنند و روز دیگر صحبت از طرح دو فوریتی برای تغییر نام فرودگاه مهر آباد به شهید قاسم سلیمانی؛ از این دست موارد زیاد است. انگار نماینده نمی داند برای چه چیزی آمده ...

 مجلسی که نمایندگان نمی دانند وظیفه اصلی آنها چیست؟ از تغییر نام فرودگاه تا ختم قرآن!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  شروع از صفر" نقطه ضعف مدیریت و قانون گذاری در ایران است. موضوعی که سال هاست با آن درگیر هستیم و بدون توجه به تجربه پیشنیان همان راه را می رویم. 

هر دوره که ترکیب مجلس یا دولت عوض می شود ما "یک بازگشت به نقطه آغاز" داریم و هر دوره با تجربه ها  را با عنوان های چون "ردصلاحیت" و "جوانگرایی" از صحنه قانون گذاری و مدیریت حذف حذف می کنیم در واقع  هر دوره با تعدادی بی تجربه دوباره از صفر شروع می کنیم؛ در این مجلس هم یک روز صحبت از ختم قرآن می کنند و روز دیگر صحبت از طرح دو فوریتی برای تغییر نام فرودگاه مهر آباد به شهید قاسم سلیمانی؛ از این دست موارد زیاد است

احتمالاً آن نماینده مجلس یازدهم نمی دانسته طرح فوریتی چیست و چه زمانی و برای چه موضوعاتی باید ارائه شود. شاید هم اصلاً نماینده فعلی مجلس نمی داند کار پارلمان قانون گذاری و نظارت است نه تغییر نام خیابان و فرودگاه!

وقتی رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس (اینجا) از تهیه طرح دو فوریتی مجلس برای تغییر نام فرودگاه بین المللی مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد این بحث میان کاربران فضای مجازی مطرح شد که آیا هیچ مسئله مهمی در کشور وجود ندارد که برای آن "طرح دو فوریتی " ارائه شود. 

از جمله این افراد فرشاد مهدی پور فعال رسانه ای اصول گرا بود وی در واکنش به این طرح دو فوریتی گفت: ‌تغییر نام یک فرودگاه به نام فرمانده شهید کار درستی است اما به مجلس ربطی دارد؟ نه چندان؛برایش طرح دوفوریتی لازم است؟ خیر؛ در اولویت نظارت یا تقنین است؟ خیر؛ مشکلی آنی یا آتی را حل می‌کند؟ خیر؛ عزیزان! شما برای ختم قرآن در صحن و تغییر نام فرودگاه انتخاب نشده‌اید.

 

همچنین عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان نزدیک به سپاه پاسداران هم در واکنش به طرح این گونه مسائل در مجلس یازدهم در توییتر خود نوشت: "واقعا برای تغییر نام یک فرودگاه طرح دوفوریتی لازم است؟مجلس باید ورود کنند؟اولویتی دارد؟ توقع ‎سردار شهید از مجلس این است؟خیلی نگران کننده است.ان شاالله نماینده خبر دهند ایده شخصی خود را گفته و ربطی به 289 نفر دیگر ندارد"

 از سوی دیگر رویکرد برخی نمایندگان مجلس در طول چند هفته ای که تشکیل شده موجب بهت و حیرت برخی فعالان رسانه ای شده است. یک کاربر در توییتر در واکنش به اخبار منتشر شده نوشته است. ‌وقتی در ‎مجلس یازدهم برای تغییر نام ‎فرودگاه مهرآباد طرح دو فوریتی داده می شود، یعنی این که این مجلس بجای توجه به مسائل ریشه ای و ساختاری ،  موضوع های ظاهری برایش اهمیت دارد.

یا روزنامه نگاری با کنایه به نمایندگان مجلس یازدهم نوشته است: ‌الحمدالله نماینده های مجلس یازدهم مسایل فوری کشور رو تشخیص دادند و اقدام به موقع کردند “دو فوریت طرح تغییر نام فرودگاه مهرآباد”؛طرح دو فوریتی یعنی اونقد اهمیت داره که ۴۸ ساعته باید درباره ش تصمیم گیری بشه راستی هیچ کدوم به خودکشی های اخیر به دلیل فقر واکنشی داشتند؟ 

به گزارش دیده بان ایران؛ مجموع اظهار نظرهای مجلس یازدهم با توجه به واکنش کاربران فضای مجازی و فعالان رسانه ای در هفته های ابتدای شروع به کار پارلمان جدید بسیاری را به این باور رسانده استکه قاطبه نمایندگان این مجلس هنوز تجربه کار پارلمانی ندارند و مدتی زمان می برد تا ارزش قانون گذاری و اهمیت آن را درک کنند. بنابر اعتراف بسیاری از فعالان سیاسی؛ "شروع از صفر" مهم ترین نقطه ضعف در سیستم مدیریتی و قانون گذاری در ایران است. / دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر