کد خبر: 85093
A

فروش سوالات امتحانات نهایی سال ۹۹ در فضای مجازی؟!+ عکس

سوالات امتحان نهایی ۹۹ لو رفت. شایعه یا واقعیت. هنوز مشخص نیست، ولی اگر به الگوی سال‌های گذشته مراجعه کنیم باید بپذیریم که لو رفتن سوالات امتحان نهایی امری دور از ذهن نیست هر چند که مسئولین آموزش و پرورش آن را تکذیب می‌کنند یا در بهترین حالت ممکن قول برخورد با متخلفین را می‌دهند و این قصه فراموش می‌شود تا سال آینده در فصل امتحانات. بر اساس تصاویر منتشر شده ظاهرا سوالات امتحانی لو رفته است.

فروش سوالات امتحانات نهایی سال  ۹۹ در فضای مجازی؟!+ عکس
به گزارش سایت دیده بان ایران؛  هر ساله به امتحانات نهایی مدارس که نزدیک می‌شویم شایعاتی پیرامون فروش سوالات مطرح می‌شود. عده‌ای سودجو نیز سوالاتی را در اختیار افرادی می‌گذارند و بعضا این سوالات هیچ ربطی به سوالات امتحان نهایی هم ندارد. حتی برخی سایت‌ها با تیتر بزرگ سوالات امتحان نهایی لو رفت به دنبال بالا بردن آمار بازدید خود هستند. اما این ماجرا فقط محدود به سودجویان این حوزه نمی‌شود و عده‌ای که هیچ وقت مشخص نشد با چه بخشی از آموزش و پرورش در ارتباط هستند این سوالات را در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده مردم مانند تلگرام و اینستاگرام می‌فروشند.

در سال‌های گذشته این گونه بود که سوالات امتحان را از ۳۰ تا ۲۰۰ هزارتومان می‌فروختند. اگر به روال سال‌های گذشته مراجعه کنیم مسئولین مربوطه به این مساله اشاره می‌کردند که امکان لو رفتن سوالات وجود ندارد و دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها فریب سودجویان را نخورند. اما در عمل برخی از این سودجویان به سوالات دسترسی داشتند و آن را می‌فروختند. امسال نیز بنا بر این بود که با پروتکل‌های امنیتی سوال‌ها به دست مدارس برسد، ولی شایعاتی مبنی بر لو رفتن مجدد سوالات امتحان نهایی وجود دارد.

براساس اطلاعاتی که برای دیدارنیوز ارسال شده امسال نیز سوالات درس فیزیک گروه علوم تجربی لو رفته است و در یک کانال تلگرامی به فروش رسیده است. دیدارنیوز در رد یا تایید این عکس هیچ نظری ندارد و آمادگی خود را برای توضیحات تکمیلی مسئولین آموزش و پرورش اعلام می‌کند.

 
سوالات امتحان نهایی ۹۹ لو رفت؟+ عکس
 

 
منبع : دیدار نیوز
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر