کد خبر: 85132
A

جزییات بخشودگی ۱۰۰ درصد جرائم مالیاتی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا

مشاغل آسیب دیده از کرونا تا دو ماه پس از سررسید پرداخت مالیاتشان از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم مالیاتی برخوردار خواهند شد.

جزییات بخشودگی ۱۰۰ درصد جرائم مالیاتی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگویی با اشاره به دستورالعمل جدید این سازمان مبنی بر بخشودگی مالیاتی اظهار کرد: تمام اجزاء مالیات اعم از نرخ ماخذ، بخشودگی و معافیت‌ها طبق قانون انجام می‌شود، همچنین  مجموعه قوانین و مقررات به گونه‌ای است که جریمه عدم پرداخت به موقع مالیات بالا بوده و بدهی‌های معوقه دو برابر جریمه خواهند شد.

او ادامه داد: امسال همچون سال گذشته تمام بدهی‌های مالیاتی که تا پایان دی ماه سال گذشته وجود دارند با تصویب سران سه قوه درصورت پرداخت تا پایان خرداد در بخش تولید، ۹۰ درصد و  در بخش خدمات، ۸۰ درصد بخشودگی خواهند داشت.

رئیس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: بدهی‌هایی که در فاصله بهمن تا خرداد ماه باشند ۱۰۰ درصد بخشودگی دارند و اگر در دسته مشاغلی باشند که بیشتر تحت تاثیر کرونا بوده‌اند، این بخشودگی به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت و صد در صد این جرایم قابل بخشودگی است همچنین  بر مبنای درصد‌ اعلام شده، ماهیانه ۲ درصد از میزان بخشودگی کاهش می‌یابد.

او افزود: به لحاظ منطق اقتصادی صلاح هرمؤدی است که تا پایان خرداد ماه از امکان بخشودگی بهره‌مند شود.

پارسا در پاسخ به این سوال که رسته‌های شغلی خاصی شامل بخشودگی خواهند شد نیز یادآور شد: همه رسته‌های شغلی شامل این بخشودگی می‌شوند و درصد بخشودگی در بخش‌های خدمات و تولید متفاوت است.

این مقام مسئول ادامه داد: بخش‌هایی که از کرونا آسیب دیده‌اند این فرصت را دارند که تا دو ماه پس از سر رسید از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم مالیاتی برخوردار شوند.

رئیس سازمان امور مالیاتی در پایان گفت: این‌ها مجموعه امکاناتی است که امسال فراهم شده است؛ سال گذشته مردم ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند و ۲۰ هزار میلیارد تومان شامل بخشودگی شده‌اند.‌ امسال هم این فرصت وجود دارد که فشار به واحد‌ها کمتر شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر