کد خبر: 85215
A

حسن نجفی، متهم متواری پرونده طبری کیست؟ از مافیای پتروشیمی تا زمین های کلاک و باستی هیلز

حسن نجفی متهم ردیف دوم پرونده و در حال حاضر متواری است. او به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در امر ارتشاء، پرداخت رشوه به اکبر طبری و پرداخت رشوه به غلامرضا منصوری قاضی وقت اجرایی لواسان به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو، متهم است. نجفی در مورد ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اطراف لواسانات و همچنین با همراهی برخی از مدیران توانسته است زمین‌های ارزشمندی را وارد حوزه شهری کند که در نتیجه الحاق آن ساختمان‌ها و ویلا‌های چشم نواز با پول‌های نامشروع احداث می‌شود. خانواده نجفی از جمله خانواده های مشهوری است که در زمینه پتروشیمی فعالیت می کنند. از جمله پتروشیمی هایی که آنها در سال ۸۸ به طرز مشکوکی صاحب پتروشیمی باختر شدند.

حسن نجفی، متهم متواری پرونده طبری کیست؟ از مافیای پتروشیمی تا زمین های کلاک و باستی هیلز

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسن نجفی متهم ردیف دوم پرونده و در حال حاضر متواری است. او به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در امر ارتشاء، پرداخت رشوه به اکبر طبری و پرداخت رشوه به غلامرضا منصوری قاضی وقت اجرایی لواسان به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو، متهم است.

نجفی در مورد ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اطراف لواسانات و همچنین با همراهی برخی از مدیران توانسته است زمین‌های ارزشمندی را وارد حوزه شهری کند که در نتیجه الحاق آن ساختمان‌ها و ویلا‌های چشم نواز با پول‌های نامشروع احداث می‌شود.

خانواده نجفی از جمله خانواده های مشهوری است که در زمینه پتروشیمی فعالیت می کنند. از جمله پتروشیمی هایی که آنها در سال 88 به طرز مشکوکی صاحب پتروشیمی باختر شدند. 

میلیاردرهای ایران محسن نجفی کیست مالک هلدینگ پتروشیمی باختر مالک شرکت کاوش صنعت سپید مالک پتروشیمی مهاباد مالک پتروشیمی کاویان سوپر میلیاردر ایران راز پولدار شدن داود رضا ربانی کیست ثروتمندترین افراد ایران پولدار شدن در ایران پشت پرده چه خبر بزرگترین هلدینگ های ایران بزرگترین شرکتهای ایران برترین شرکت های خصوصی ایران برادران نجفی افشای پشت پرده اسامی ثروتمندان ایران اخبار پتروشیمی

واگذاری جنجالی ۴۰ درصد سهام هدلینگ پتروشیمی باختر در سال ۸۸ از طریق مزایده و نه بورس به شرکت کاوش صنعت سپید که از شرکت های اقماری خاندان نجفی و از اقوام غلام حسین مطهری اصل (صاحب شهرک باستی هیلز لواسان) محسوب می شود٬ مجلس را در تابستان ۹۷ به تحقیق و تفحص از این واگذاری مجبور کرد. گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در این رابطه٬ سال ۹۸ منتشر می شود. در این گزارش٬ نگاهی داریم به شرکت های اقماری خاندان متمول نجفی که این روزها ساخت و سازهایی در شهرک ۱ میلیون متر مربعی کلاک لواسان در دستور کار دارند.

پروژه شهرک کلاک

توافق  جنجالی با شهرداری لواسان با مالکان پلاک ثبتی ۱/ ۲۲ در منطقه کلاک شهرستان لواسان در دهه هشتاد هجری خورشید یکی از مواردی است که در پرونده باند طبری مطرح شده است این زمین که با بیش از یک میلیون متر مربع مساحت٬ در منطقه ای مشرف به سد لتیان٬ با تغییر کاربری از زراعی به مسکونی٬ پس از سالها کشمکش بین شهرداری و کمیسیون ماده ۵ و دادگاه٬ در نهایت پروانه ساخت دریافت کرد.

پروانه ساخت هایی که برای ویلاسازی در شهرک کلاک صادر شد٬ زمینه ای شد تا اکنون مشابه آن چه در شهرک باستی هیلز شاهد بودیم٬ عمارت هایی لوکس بنا شود که قیمت های سرسام آوری برای آن پیشنهاد شده است. مالکان این زمین ۱ میلیون و سی و نه هزار متر مربعی٬ خاندان متمول نجفی هستند.

مالکان باستی هیلز

مالک شهرک باستی هیلز ٬ غلام حسین مطهری اصل است که مالک و سهامدار اصلی شرکت نوید زر شیمی  است و از فعالان اتاق بازرگانی٬ صنایع٬ معادن و کشاورزی استان تهران. او اکنون مالک بزرگ ترین و لوکس ترین شهرک ویلایی لواسان بوده و یکی از سوپر میلیاردر های جدید ایران در سال های پایانی دهه نود هجری خورشیدی است. دهه ای است که به دهه سوپر میلیاردر های جوان تهرانی نامیده می شود.

مالکان شهرک باستی هیلز

طبق روزنامه رسمی شماره ۲۰۱۳۹ مورخ ۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ شرکت بازرگانی نوید زرشیمی (سهامی خاص) به شماره ثبت ۳۱۹۵۶۸ اسامی هیات مدیره خود را به مدت ۲ سال به شرح زیر اعلام کرد.

  • غلام حسین مطهری اصل با کد ملی ۰۰۳۲۷۰۴۷۷۱ (ییس هیات مدیره)
  • حمید مطهری اصل با کد ملی ۰۰۴۲۷۳۱۲۳۲ (نایب رییس هیات مدیره)
  • شرکت صنعتی نوید زرشیمی با شناسه ملی ۱۰۱۰۱۹۹۰۶۲۲ به نمایندگی علی اصغر حمیدی
  • محمد حیدری با کد ملی ۰۵۵۸۹۰۰۵۷۷ (مدیرعامل)- متهم پرونده طبری

آقای مطهری و یکی از فرزندانش حمید٬ عضو هیات مدیره شرکت بوده و شرکت نوید زرشیمی که به افتخار پسرش (نوید) به این نام شناخته می شود نیز عضو دیگر هیات مدیره می باشد.

حالا حسن نجفی از کشور خارج شده و فراری است برای فهمیدن ماجرای زمین های کلاک و... باید او بازگردد. تا گره های کور پرونده طبری و ...باز شود

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    امسال منصوری ها مشایخ ها طبرر ها نجفی هابی گناهند شما خودتان مقصرید که وضع اقتصاد مملکت را به این روز کشاندید

  • ناشناس

    امسال منصوری ها مشایخ ها طبرر ها نجفی هابی گناهند شما خودتان مقصرید که وضع اقتصاد مملکت را به این روز کشاندید

ارسال نظر