کد خبر: 85258
A
رئیس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی:

عملکرد هیئت رئیسه مجلس یازدهم ضعیف است/ ۸۰ نفر از نماینده نسبت به ترکیب کمیسیون‌ها معترضند

رئیس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفت: در این سه هفته ارزیابی خوبی از عملکرد هیئت رئیسه مجلس یازدهم ندارم چراکه نتوانسته است آنطور که باید و شاید مجلس را مدیریت کند. به عنوان مثال در کل دوره‌های مجلس بیشترین تعداد اعتراض در رابطه با کمیسیون‌ها، در مجلس یازدهم اتفاق افتاده است که همین نکته به تنهایی نشان دهنده این است که هیئت رئیسه نتوانسته به خوبی مدیریت کند، لذا از این منظر هیأت رئیسه نمره ضعیفی گرفته است.

عملکرد هیئت رئیسه مجلس یازدهم ضعیف است/ ۸۰ نفر از نماینده نسبت به ترکیب کمیسیون‌ها معترضند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «علی اصغر خانی»، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، در ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم در بازه زمانی شکل‌گیری این مجلسگفت:تا امروز مباحث مختلفی در مجلس مطرح شده اما ارزیابی برای مجلس یازدهم هنوز زود است و باید وارد بحث‌های تخصصی، جدی و کلان‌تر بشویم، که بتوان ارزیابی کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه مجلس یازدهم تا امروز در حوزه اقتصادی چه اقداماتی انجام داده است؟ افزود: مجلس هنوز وارد مباحث اقتصادی نشده است اما تعدادی از وزرا به صحن آمدند و از عملکرد خود گزارش دادند که برخی از گزارش‌ها مورد پذیرش اکثریت نمایندگان قرار گرفت و برخی دیگر با استقبال همکاران روبرو نشد.

خانی در خصوص زمان شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی مجلس تصریح کرد: تا این لحظه موضوع تشکیل کمیسیون‌های تخصصی قطعی و نهایی نشده است که به نظر می‌رسد تا هفته آینده قطعی شود.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در ارزیابی عملکرد هیئت رئیسه مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در این سه هفته ارزیابی خوبی از عملکرد هیئت رئیسه ندارم چراکه نتوانسته است آنطور که باید و شاید مجلس را مدیریت کند. به عنوان مثال در کل دوره‌های مجلس بیشترین تعداد اعتراض در رابطه با کمیسیون‌ها، در مجلس یازدهم اتفاق افتاده است که همین نکته به تنهایی، نشان دهنده این است که هیئت رئیسه نتوانسته به خوبی مدیریت کند، لذا از این منظر هیأت رئیسه نمره ضعیفی گرفته است.

خانی ادامه داد:  حدود ۸۰ نفر از نماینده نسبت به ترکیب کمیسیون‌ها معترض هستند، در حالی که در برخی از دوره‌های مجلس این رقم به تعداد انگشتان دست هم نبوده است و این عملکرد ضعیف هیات رئیسه را نشان می‌دهد، علاوه براین به نظر می‌رسد برخی از کمیسیون‌ها بسیار ضعیف شکل خواهند گرفت.

رئیس کمیسیون تحقیق در خصوص آخرین اتفاقات پرونده تاج گردون یادآور شد: پرونده تاجگردون در حال بررسی و کارشناسی است. تاکنون دو جلسه چندساعته و مفصل در این خصوص برگزار کردیم که در یک جلسه از معترضین و در جلسه دیگر از تاجگردون دعوت شد تا صحبت‌های خود را مطرح کنند، در نهایت بنا شد تاجگردون و معترضین تا روز شنبه مستندات خود را به کمیسیون تحقیق ارائه کنند و پس از آن، ما کار کارشناسی و بررسی نهایی را انجام خواهیم داد.

 

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر