کد خبر: 85429
A

علی صوفی: مردم هم از اصلاح‌طلبان و هم از دولت آقای روحانی ناراضی‌اند

در حال حاضر سه سال است که رشد اقتصادی ما منفی است. خط فقر طبقه متوسط سابق را دربر گرفته است. این همه فقیر که در جامعه وجود دارد نیازمند هماهنگی میان همه نهادهاست تا مشکلاتشان را حل کنند.

علی صوفی: مردم هم از اصلاح‌طلبان و هم از دولت آقای روحانی ناراضی‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی صوفی در آرمان ملی نوشت: طبیعی است که حضور اصلاح‌طلبان در کنار مردم و تکیه به رای و پشتوانه آنها مشی همیشگی اصلاح‌طلبی است و اصلاح‌طلبان راهی جز این ندارند. در 1400 هم اصلاح‌طلبان باید به همین سیاست پیش بروند و حضور بی‌قیدوشرط در انتخابات به خاطر پشتوانه مردمی، اصلاح‌طلبان را در مقابل اصولگرایان در موقعیت برتری قرار می‌داد. اما در شرایط امروز جدا از موضوع انتخابات، مردم نیاز دارند همدلی را در کشور شاهد باشند. مردم نیاز دارند ببینند همه ارکان حاکمیت برای رفع مشکلات‌شان در حال تلاش هستند. نیروهای مسلح، سه قوه و همه نهادها مثل موضوع کرونا باید کنار هم باشند.

وقتی در این ماجرا کنار هم بودند توانستند این بحران را مدیریت کنند. بحران کرونا مثال است که همکاری و همدلی میان قوا پاسخگوی نیاز کشور است و مردم هم در این شرایط پشت دولتمردان خود می‌ایستند. اصلاح‌طلبان هم باید توجه داشته باشند شرایط امروز کشور بحرانی است و عملکرد ضعیفی که تیم روحانی در برخی موارد داشته عقبه اجتماعی آنها را کاهش داده و در انتخابات 1400 نمی‌توانند با سیاست حضور بی‌قیدوشرط حاضر شوند و اصلاح‌طلبان در انتخابات 98 با اعلام راهبرد نشان دادند نمی‌خواهند تحت هر قیمتی در انتخابات باشند برای ریاست‌جمهوری هم همین راه باید در پیش گرفته شود و اگر کاندیدایی با مشی کامل اصلاح‌طلبی از فیلتر شورای نگهبان عبور کرد در انتخابات شرکت کنند. جریان اصلاحات باید یک برنامه قوی و کارشناسانه به مردم ارائه بدهند تا اعتماد مردم جلب شود، در غیر این صورت باید قدرت را واگذار کنند و به دنبال ابزار‌های دیگری باشند که در اختیار دارند و به وسیله آن می‌توانند تعامل را با جامعه همچنان ادامه بدهند؛ در نهایت اصلاح‌طلبان باید متغیرهای مختلفی را برای تعیین نامزد خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ملاک قرار دهند. برخی از این متغیرها قابل کنترل نیستند مثل شورای نگهبان که نمی‌توان از امروز حتی تا لحظه آخر تشخیص داد که آیا اجازه ورود کاندیداهای اصلی اصلاح‌طلبان به رقابت را می‌دهد یا خیر.

امروز مردم هم از اصلاح‌طلبان و هم از دولت آقای روحانی ناراضی‌اند. در حال حاضر سه سال است که رشد اقتصادی ما منفی است. خط فقر طبقه متوسط سابق را دربر گرفته است. این همه فقیر که در جامعه وجود دارد نیازمند هماهنگی میان همه نهادهاست تا مشکلاتشان را حل کنند. مسئولان اگر اراده کنند و وحدت و همدلی را ادامه دهند می‌توانند بقیه مشکلات را برطرف کنند و رئیس‌جمهور منتخب مردم در آینده هم باید توان حل این مشکلات را داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر