کد خبر: 85441
A

آمریکا مبادله زندانیان با حزب‌الله را کلید زد

منابع آگاه قضایی ایالات متحده اعلام کردند، یکی از تاجران لبنانی که به دلیل حمایت مالی از حزب‌الله از 2 سال پیش در زندان‌های این کشور به سر می‌برد بعد از گذراندن نیمی از محکومیت خود و در چارچوب پروتکل‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از زندان آزاد می‌شود.

آمریکا مبادله زندانیان با حزب‌الله را کلید زد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ منابع آگاه قضایی ایالات متحده اعلام کردند، یکی از تاجران لبنانی که به دلیل حمایت مالی از حزب‌الله از 2 سال پیش در زندان‌های این کشور به سر می‌برد بعد از گذراندن نیمی از محکومیت خود و در چارچوب پروتکل‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از زندان آزاد می‌شود.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی خبر دادند، یک قاضی فدرال آمریکا در واشینگتن درخواست عفو فوری قاسم تاج‌الدین (63 ساله) را به دلایل بشردوستانه و به علت مشکلات جسمی‌ای که می‌تواند او را در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دهد پذیرفته و دستور آزادی‌اش را صادر کرده است.

 

بر اساس این حکم، قرار است تاج‌الدین تا چند هفته آینده به لبنان منتقل شود.

 

خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که این تبعه لبنان بعد از 2 هفته قرنطینه از زندان کیمبرلند که یک زندان فدرال است، خارج و به مرکز بازداشتی برای خروج از خاک آمریکا منتقل شده است.

 

برخی از رسانه‌های سعودی این آزادی را در ارتباط با آزادی عامر الفاخوری مزدور سابق رژیم صهیونیستی و تبعه آمریکا  تفسیر می‌کنند که به اتهام شکنجه هموطنان خود در جنوب لبنان در زمان اشغال این منطقه توسط رژیم اسرائیل، بعد از بازگشت به خاک لبنان، بازداشت شده بود.

 

این در حالی است که ویلیام تایلور وکیل تاج‌الدین این ادعاها را رد می‌کند و می‌گوید آزادی موکلش در چارچوب مسائل انسان‌دوستانه انجام گرفته و ارتباطی با الفاخوری ندارد.

 

منبع: اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر