کد خبر: 85487
A

آیا مبتلایان به ایدز کمتر کرونا می گیرند؟

رییس مرکز تحقیقات ایدز گفت: از آنجایی که مبتلایان به ایدز ۳ نوع داروی ضد ویروسی مصرف می‌کنند، کمتر از سایر افراد به کرونا مبتلا می‌شوند.

آیا مبتلایان به ایدز کمتر کرونا می گیرند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ رییس مرکز تحقیقات ایدز گفت: از آنجایی که مبتلایان به ایدز ۳ نوع داروی ضد ویروسی مصرف می‌کنند، کمتر از سایر افراد به کرونا مبتلا می‌شوند.

مینو محرز در خصوص ابتلای افراد اچ آی وی مثبت به بیماری کرونا بیان کرد: بیماری کرونا در افراد مبتلا به ایدز نادر است و از بین ۷۰۰ بیمار اچ آی وی مثبت که ماهانه به مرکز درمانی امام خمینی مراجعه می‌کنند، در زمان اوج کرونا تنها یک مورد ابتلا به کووید ۱۹ داشتیم که آن هم به احتمال زیاد مصرف دارو را قطع کرده بوده است.

وی افزود: از آنجایی که مبتلایان به ایدز ۳ نوع داروی ضد ویروسی مصرف می‌کنند، کمتر از سایر افراد به کرونا مبتلا می‌شوند و یک مطالعه در ایران در مورد میزان درگیری مبتلایان ایدز به کرونا در حال انجام است.

رییس مرکز تحقیقات ایدز ضمن بیان اینکه آن یک نفرمبتلا به ایدز که درگیر کرونا شده بود بهبود پیدا کرده است، عنوان کرد: در ابتدای شیوع کرونا در ایران برای درمان این بیماری از داروی‌های ایدز استفاده می‌شد و تا حدی هم موثر بود، اما انجام برخی مطالعات نشان داد که این دارو تاثیر چندانی بر درمان کرونا ندارند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص امکان ابتلای مجدد بهبود یافتگان کرونا به این بیماری اظهار کرد: در مورد پرستاری که گفته می‌شود از کرونایی رهایی یافته بود و مجدد به آن مبتلا و فوت شده است، نمی‌دانیم که آیا این قضیه صحت دارد یا نه، اما بر اساس آمار جهانی تا کنون گزارشی مبنی بر ابتلای مجدد نداشته ایم مگر افرادی که دچار نقص ایمنی هستند.

 

منبع: میزان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر