کد خبر: 85538
A

درایتی فعال سیاسی اصلاح طلب : معرفی کاندیدای اجاره‌ای برای اصلاح طلبان منتفی است

مصطفی ‌درایتی گفت: جریان اصلاحات باید تمام توانش را به کار گیرد و وجهه تخریب‌شده‌اش را ترمیم کند تا دیدگاه‌هایش دوباره در افکار عمومی خریدار داشته باشد. در این حالت به نظر من خروج از قدرت نه تنها اتفاقی بد قلمداد نمی‌شود، بلکه می‌تواند فرصتی گرانبها برای بازسازی عقیده‌ای و رفتاری به شمار رود.

درایتی فعال سیاسی اصلاح طلب : معرفی کاندیدای اجاره‌ای برای اصلاح طلبان  منتفی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اصلاح‌طلبان در شرایطی قرار گرفته‌‌اند که در عرصه سیاسی-انتخاباتی نه راه پس دارند نه راه پیش! در واقع اصلاح‌طلبان در سال منتهی به انتخابات ریاست‌‌جمهوری با محدودیت‌‌های زیادی روبه‌رو هستند به طوری که از همین حالا می‌توان گفت، اصلاح‌طلبان عملاً فرصت حضور جدی در انتخابات 1400 را از دست داده‌اند.

 

مصطفی ‌درایتی، عضو حزب اتحاد ملت، در این‌باره اظهار داشت: اینکه جریان اصلاحات چه واکنشی به انتخابات 1400 نشان بدهد، مستقیماً بستگی به شرایط سیاسی در ایام منتهی به روز برگزاری انتخابات دارد؛ یعنی اگر اصلاح‌طلبان امکان معرفی یک کاندیدای اصلاح‌طلب داشته باشند، می‌توانند وارد رقابت در انتخابات شوند. اما اگر قرار بر تکرار رویه انتخابات 92 و 96 باشد، حداقل تا اطلاع ثانوی این قضیه منتفی است.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: باید در نظر داشت که وقتی اصلاح‌طلبان از ‌آقای روحانی حمایت کردند، شرایط با امروز زمین تا آسمان فرق داشت. در واقع نارضایتی مردم به واسطه آنچه از عملکرد دولت و مجلس دهم دیدند، باعث شد کاندیدای اجاره‌ای گزینه‌ای شکست‌خورده تلقی شود.

 

او همچنین با اشاره به ریزش سرمایه اجتماعی جبهه اصلاح‌طلب، تصریح کرد:‌ با توجه به ملغمه‌ای که به واسطه عملکرد دولت به وجود آمد، طرفداران اصلاح‌خواهی ناکارآمدی‌ها را به اسم تفکر اصلاح‌طلبی نوشتند. آن هم در شرایطی که اصلاح‌طلبان به جز یکی 2 مهره نقشی در فرایند دولت نداشتند؛ اما حمایت از کاندیدای اجاره‌ای در انتخابات دولت و مجلس موجب ریزش سرمایه مردمی شد، به همین دلیل برای اینکه کار خراب‌تر نشود و همچنین برای اینکه بتوانند اعتماد مخدوش‌شده را بازسازی کنند به ‌هیچ وجه زیر بار کاندیدای اجاره‌ای نخواهند رفت.

 

درایتی ادامه داد: جریان اصلاحات باید تمام توانش را به کار گیرد و وجهه تخریب‌شده‌اش را ترمیم کند تا دیدگاه‌هایش دوباره در افکار عمومی خریدار داشته باشد. در این حالت به نظر من خروج از قدرت نه تنها اتفاقی بد قلمداد نمی‌شود، بلکه می‌تواند فرصتی گرانبها برای بازسازی عقیده‌ای و رفتاری به شمار رود؛ با این توضیح که اصلاح‌طلبان به این بازسازی احتیاجی مبرم دارند.

 

او توضیح داد: اینکه اصلاح‌طلبان به حضور اسمی در این دستگاه و آن راضی باشند، حتماً این جریان ریشه‌دار را با تهدید هویتی‌ای جدی روبه‌رو خواهد کرد.

 

مصطفی درایتی در پایان گفت: البته جریان اصولگرا هم شرایط بهتری از اصلاح‌طلبان ندارد. در واقع پیروزی اصولگرایان در انتخابات اسفندماه پیروز‌ِ پوسته‌ای و کم‌‌عمقی بود.

منبع: اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر