کد خبر: 85702
A

خط فقر در تهران و استان هـا چقدر است؟

استاندار تهران گفت: خط فقر در تهران ۴میلیون و‌۵۰۰هزار تومان و در استان‌ها ۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

خط فقر در تهران و استان هـا چقدر است؟

به گزارش دیده بان ایران، انوشیروان محسنی بندپی در نشست استاندار، فرمانداران و مشاورین امور بانوان و خانواده استان تهران با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: کارهای خوبی در حوزه زنان و خانواده صورت گرفته است. آمارهای معناداری اشاره شد، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور داریم.

وی ادامه داد: خط فقر باید استانی باشد.خط فقر در تهران ۴ میلیون و‌۵۰۰ هزار تومان و در استان‌ها ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

استاندار تهران گفت: در سال ۹۷ اعتبار ۴۸ میلیاردی و در سال ۹۸ اعتبار ۷ میلیاردی در نظرگرفته شده برای زنان سرپرست خانوار ابلاغ شد و ما به سازمان برنامه و بودجه نیز در این خصوص اعتراض کردیم. برای این قشر تقویت مشاغل خرد می تواند موثر باشد. از ۶ هزار سهمیه زنان سرپرست خانوار هزار و ۶۶۰ سهمیه به استان تهران داده شده است.

وی ادامه داد: براساس قانون ده درصد ارزش افزوده را می‌توان برای اشتغال در نظر گرفت و باید مشاوران زنان در فرمانداری‌ها به دنبال این موضوع باشند.

استاندار تهران تاکید کرد: مهمترین و اثربخش‌ترین کمک ما به زنان در توانمندسازی آنها است که می تواند اثرات خوبی به دنبال داشته باشد./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر