کد خبر: 85722
A

نامزد معاونت پنتاگون: رئیس سابق سیا به دنبال ترور ترامپ بوده

ژنرال بازنشسته آمریکایی که از سوی کاخ سفید به عنوان نامزد تصدی سمت معاونت وزارت دفاع آمریکا به سنای این کشور معرفی شده است، مدعی شد که رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دنبال ترور رئیس‌جمهور این کشور بوده است

نامزد معاونت پنتاگون: رئیس سابق سیا به دنبال ترور ترامپ بوده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه خبری سی‌ان‌ان روز چهارشنبه گزارش داد که ژنرال بازنشسته «آنتونی تاتا» که از سوی کاخ سفید به‌عنوان نامزد تصدی سمت معاونت وزارت دفاع آمریکا به سنا معرفی شده است، اخیراً در مصاحبه‌های رادیویی و تلویزیونی و همچنین در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده است که «جان برنان» رئیس سابق سیا به دنبال براندازی و حتی ترور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.

آنتونی تاتا که سی‌ان‌ان از وی به عنوان یک فرد دچار «توهم توطئه» یاد می‌کند، مدعی شده است که رئیس سابق سیا در سال 2018 طی یک پیام توئیتری رمزگذاری شده، دستور ترور دونالد ترامپ را صادر کرده است.

تاکنون جان برنان یا افراد نزدیک به وی در خصوص اتهامات مطرح شده از سوی آنتونی تاتا اظهارنظر نکرده‌اند.

جان برنان که در دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما به ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رسید، یکی از منتقدان سرسخت ترامپ محسوب می‌شود. دونالد ترامپ حدود 2 سال قبل در واکنش به انتقادات شدید جان برنان، مجوز امنیتی وی را قطع کرد تا وی نتواند به اطلاعات امنیتی دسترسی داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر