کد خبر: 85752
A

گازوئیل گران می‌شود؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به شایعات اخیر درباره افزایش قیمت گازوئیل واکنش نشان داد و گفت: فعلاً تصمیمی برای افزایش قیمت گازوئیل گرفته نشده ‌است.

گازوئیل گران می‌شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به شایعات اخیر درباره افزایش قیمت گازوئیل واکنش نشان داد و گفت: فعلاً تصمیمی برای افزایش قیمت گازوئیل گرفته نشده ‌است.

روبرت بگلریان در ارتباط با شایعه افزایش قیمت گازوئیل اظهار داشت: تاجایی‌که کمیسیون انرژی مجلس پیگیری کرده‌ است، مسئولان مربوطه این شایعه را تکذیب کرده‌اند و مشخص نیست که از کجا به شایعات دامن زده‌ می‌شود.

وی افزود: بنده فکر نمی‌کنم مقدماتی دراین‌باره در آینده هم وجود داشته‌ باشد ولی در این‌ صورت، کمیسیون پیگیری می‌کند و وزارت نفت هم باید توجیهاتی را برای مردم، مجلس و رسانه‌ها ارائه کند.

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب کشور در مجلس یازدهم شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فعلاً تصمیمی برای افزایش قیمت گازوئیل گرفته نشده ‌است بیان کرد: با توجه به وضعیتی که برای اقتصاد کشور و به‌خصوص بازار مربوطه وجود دارد، ممکن است وزارت نفت نه به‌دلیل مسئله بالا رفتن هزینه‌ها بلکه به‌علت مسائلی مثل اصلاح نظام یارانه‌ها، بحث آلودگی هوا یا کمبود درآمدها چنین تمهیداتی را بیندیشد.

وی ادامه داد: از نظر من در مقیاس کلان چنین تصمیم‌گیری‌ای صورت نخواهد گرفت چراکه با مسائل جدی اجتماعی و اقتصادی کشور مواجه می‌شویم و اگر به چنین جایی هم برسیم، باید فرایند طولانی از کار تخصصی و اقناع اجتماعی صورت بگیرد؛ تجربه بنزین هم تجربه سختی بود و همچنین هم‌اکنون جامعه شرایط قبول چنین اتفاقی را ندارد.

بگلریان با اشاره به وظایف مجلس در جلوگیری از چنین اتفاقاتی گفت: من پیشنهاد می‌کنم که مجلس به‌صورت کلی و کمیسیون انرژی به‌صورت خاص با مسئولان مربوطه در ارتباط باشند و مسائل را رصد کنند و در عین‌ حال اطلاعات لازم را از همه دستگاه‌های مربوطه بگیرند که در درجه اول از اتفاقات کشور مطلع باشند و ان‌شاءالله بنده و دوستان پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر