کد خبر: 85821
A

شیفتگی به خدمت و دوراندیشی شهید بهشتی

علی امینی از همکاران دبیرخانه شورای انقلاب و دفتر شهید بهشتی در قوه قضاییه در یادداشتی نوشت: سرمقاله برادر بزرگوارم آقای مسیح مهاجری را در روزنامه جمهوری اسلامی خواندم و به این فکر میکردم که باور کلام شهید بهشتی در شرایط فعلی بسیار بسیار مشکل به نظر می‌رسد، اما واقعا و قطعا ایشان این کلام را از صمیم دل و با تمام وجود بیان کردند و‌خودشان اولین عامل به این کلام بودند.

شیفتگی به خدمت و دوراندیشی شهید بهشتی
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرمقاله برادر بزرگوارم آقای مسیح مهاجری را در روزنامه جمهوری اسلامی خواندم و به این فکر میکردم که باور کلام  شهید بهشتی در شرایط فعلی بسیار بسیار مشکل به نظر می‌رسد، اما واقعا و قطعا ایشان این کلام را از صمیم دل و با تمام وجود بیان کردند و‌خودشان اولین عامل به این کلام بودند.
بعد از انتخاب آقای بنی صدر به عنوان رییس جمهور، شورای انقلاب عملا به سمت انحلال می رفت. در آخرین جلسه در دبیرخانه شورای انقلاب با حضور تمامی دوستانی که در آنجا مشغول بودند، شهید بهشتی تشریف آوردند و فرمودند
دوستان در مورد ادامه کارشان زیاد سوال ‌کرده اند. اگر مایل باشید در دفتر رییس جمهور، و‌اگر نه در مجلس شورای ملی و یا هر جا که نظرتان باشد فعالیت کنید. من هر کمکی باشد انجام میدهم.
من از ایشان از کار بعدی خودشان سوال کردم و ‌متوجه شدم بعضی از دوستان دیگر هم همین سوال را کرده اند.
پاسخ ایشان این بود که می خواهم کار فرهنگی بکنم چون بسیار ضعف داریم و انقلاب به شدت به موضوع فرهنگ نیازمند است.
دوستان به این جمله اکتفا نکردند و مکرر می پرسیذند کجا تشریف‌ می برید و ایشان با تأکید می‌گفت کار فرهنگی و از لحاظ مکانی اشاره به حوزه علمیه،  آموزش و‌پرورش و مراکز دیگر می‌کردند
تنها مطلب و چیزی که در ذهن ایشان نبود همان ریاست دستگاه قضا بود
به همین خاطر در ابتدای عرایضم اشاره کردم ایشان آن جمله را از صمیم دل فرمودند 
البته حقیر نیز به ایشان عرض کردم من جایی مشغول نمی‌شوم تا ایشان جایی مستقر شوند
بعد از مدت کوتاهی با منزل تماس گرفتند و فرمودند به جماران برو و حکم من و آقای موسوی اردبیلی را بگیر
روز سوم اسفند به جماران رفتم و احکام را گرفتم و در پنجم اسفند، حکم حضرت امام در اخبار ساعت ۲ خوانده شد. ایشان تا آن همان روزهای آخر هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند.
درود و سلام خدا بر روح مطهر و پاک شهید مظلوم حضرت آیه الله دکتر بهشتی
 
علی امینی
هفتم تیرماه ۱۳۹۹
از همکاران دبیرخانه شورای انقلاب و دفتر شهید بهشتی در قوه قضاییه

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر