کد خبر: 85924
A
دیده بان ایران:

ماجرای خیابان منحرف آمستردام هلند که «نماینده خمینی شهر» به آن اشاره کرد/ دو والِن کجاست؟

دو والن، محله بد نام چراغ قرمز آمستردام است که در آن روسپی‌گری قانونی‌ست.

ماجرای خیابان منحرف آمستردام هلند که «نماینده خمینی شهر» به آن اشاره کرد/  دو والِن کجاست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ صبح امروز محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم در اظهار نظری عجیب در گفت و گو با سایت رکنا در پاسخ به سوالی درباره منع دوچرخه سواری زنان در اصفهان این موضوع را به یکی از محله های بدنام در اصفهان ربط داد و گفت: می خواهند اصفهان را مانند خیابانِ منحرفِ آمستردام هلند کنند.

اظهار نظری عجیب و قابل توجه که به نظر می رسد با توجه به اشاره این نماینده تازه به مجلس راه یافته به یک محله بدنام در اروپا، مسئولان استان نسبت به آن باید واکنش نشان دهند. 

اما منظور این نماینده کدام شهر بود؟

دو والن، محله بد نام چراغ قرمز آمستردام است که در آن روسپی‌گری قانونی‌ست. از طریق کانال‌ها و خیابان‌های فرعی متعدد این محله می‌توان به جنوب ایستگاه مرکزی شهر دسترسی پیدا کرد. بیش از یکصد آپارتمان یک‌خوابه توسط کارگران جنسی اجاره شده است و این روسپی‌ها از پشت پنجره رهگذران را به خانه‌هایشان که با نور قرمز روشن شده است، دعوت می‌کنند. امنیت این محله با حضور چشمگیر نیروهای پلیس تأمین می‌شود. اگرچه عکاسی در محله دو والن مجاز نیست اما گردشگران اجازه بازدید از این محله را دارند. از آنجایی‌ که محله دو والن قدیمی‌ترین قسمت آمستردام است، بناهای تاریخی متعددی از جمله کلیسای اود کِرک که قدیمی‌ ترین کلیسای شهر است و به سبک معماری گوتیک ساخته شده نیز در این محله قرار دارند.

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر