کد خبر: 85925
A

آیا خبر هک سیستم‌های رایانه‌ای گاز پارچین درست است؟

رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره ادعای مطرح شده مبنی بر انفجار تأسیسات گاز پارچین به واسطه هک سیستم‌های رایانه‌ای گفت: تا وقتی به جمع‌بندی‌ نهایی نرسیم نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.

آیا خبر هک سیستم‌های رایانه‌ای گاز پارچین درست است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در حاشیه همایش ملی پدافند شیمیایی که امروز (یکشنبه) برگزار شد، گفت: ما در سازمان پدافند غیرعامل «نظام جامع پدافند شیمیایی کشور» را طراحی کرده‌ایم و در قالب یک اکوسیستم پدافند شیمیایی، در حال اجرایی کردن بخش‌های مختلف آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه بیمارستان بقیه الله (عج) قطب درمان مصدومیت‌های شیمیایی در کشور است، افزود: مجهزترین اورژانس پدافند شیمیایی غرب آسیا در بیمارستان بقیه الله (عج) قرار دارد.

 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: کارخانجاتی در کشور تجهیزات حفاظت شیمیایی و بهداشتی را با استانداردهای جهانی تولید می‌کنند و در این زمینه کاملاً خودکفا هستیم.

 

سردار جلالی با بیان اینکه مباحث شیمیایی باید به صورت منظم آموزش داده و تفهیم شود و به همین دلیل لازم است که رزمایش‌های جدیدی در این زمینه داشته باشیم، گفت: در حوزه مباحث شیمیایی در سال ۹۹ هم رزمایش‌های استانی و هم رزمایش تخصصی در مراکز پرخطر شیمیایی خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه آلمان، فرانسه و انگلیس جزو متهمین و شریک حرم صدام در بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه توسط صدام هستند، گفت: پیشنهاد ما تشکیل یک دادگاه بین المللی برای همه کسانی است که در بمباران‌های شیمیایی صدام او را کمک و تجهیز کردند.

 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون ادعای رژیم صهیونیستی درباره انجام اقدام سایبری در پارچین و در نتیجه انفجار مخازن گاز در این منطقه، گفت: مباحث سایبری بسیار پیچیده است و باید دقیق تحلیل شود و پس از تحلیل، نتیجه قطعی اعلام شود. در خصوص این موضوع هم تا زمانی که به جمع بندی نهایی نرسیم نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

 

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر