کد خبر: 85963
A

خونه یک متری دارم می‌خوام بدم اجاره!

اتاق: ۸ میلیون پیش ۷۰۰ اجاره! تازه توالت و حمام مشترک. این تبلیغ بود یا شوخیه قرن بود؟!

خونه یک متری دارم می‌خوام بدم اجاره!

دیده بان ایران- موضوع بالا رفتن قیمت اجاره مسکن از موضوعات داغ این روزهاست. کاربران توییتر فارسی هم با داغ کردن هشتگ «اجاره» به این موضوع پرداخته و درباره آن نوشتند و البته گاهی به شوخی نیز پرداختند. آنچه می‌خوانید منتخبی از این توییت‌هاست. 

«یک‌سوم خانوارهای کشور اجاره‌نشینند و امسال مبلغ ودیعه و اجاره همون واحدی که در اون ساکن بودند به نسبت سال گذشته حداقل 100درصد افزایش داشته»، «رییس اتحادیه مشاوران املاک گفته اجاره یک واحد به دو خانواده درست نیست چون اونا به هم محرم نیستند. اینکه اجاره‌ها چقدر سنگینه که خانواده‌ها مجبور به این میشن انگار اصلا مهم نیست»، «یه پیشنهاد دارم دولت اختیار خونه‌هایی که بیشتر از مثلا ۵سال خالی موندن رو از صاحبانشون بگیره و بدون پول پیش، با اجاره‌ای که خود دولت تعیین میکنه به افرادی که خونه ندارن بده. اجاره هم اول هر ماه به صاحب خانه تحویل داده بشه. این‌جوری صاحبان خونه‌ها تشویق میشن خودشون زودتر اجاره بدن»، «مالکان محترم درسته خونه گرون شده، ارزش ریال پایین اومده، هزینه‌ها بالا رفته در کنار اینها توجه داشته باشید دستمزد افزایش چندانی نداشته در این روزهای سخت با بالا نبردن نامتعارف اجاره‌ها هوای هم‌میهن خود را داشته باشید، سپاس از بزرگواری‌تان»، «حتما ترسیده بود بگه بچه‌دار شده آخه ممکن بود با این مخارج بگه به خاطر اینکه یه نفر اضافه شد پول اجاره رو اضافه می‌کنم.

به هر حال رفتن منزل صاحب‌خونه. صاحب خونه اذان گفت تو گوش بچه بعد رو به مستاجر کرد و گفت عزیز! شما می‌دونی که یه نفر بهتون اضافه شده و کرایه هم باید تغییر کنه. گفت درسته اما. گفت درسته و اما نداریم باید تغییر کنه چون فرزنددار شدی خرجت بالاتر رفته، از این ماه به جای20ریال18ریال اجاره بده، 2ریالشم واسه فرزندت خرج کن، این 20ریال رو هم بگیر اجاره ماه گذشته‌ایه که به هم دادی، هدیه من باشه برای قدم نوزادت»، «چه وضعیت بدی شده چرا کسی به وضعیت وحشتناک اجاره‌ها رسیدگی نمی‌کنه، خواهرم با یه بچه کوچیک داره آواره میشه چون صاحب‌خونه بی‌وجدان رهن خونه رو دو برابر کرده»، «اتاق: ۸ میلیون پیش ۷۰۰ اجاره! تازه توالت و حمام مشترک. این تبلیغ بود یا شوخیه قرن بود؟»، «در آستانه فصل جابه‌جایی مستاجران، اجاره مسکن به قیمت‌های نجومی رسیده و موجب نگرانی شدید بسیاری از مردم شده است.

هر روز تعلل وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، شیب افزایش اجاره مسکن را افزایش می‌دهد»، «قرارداد اجاره رو بردار ببر بنگاه بگو شما که قرارداد رو نوشتی و پول گرفتی بیا مالک رو موظف کن هزینه تعمیر پکیج ده سال کارکرده رو پرداخت کنه طبق قانون. می‌گه به ما ربطی نداره، خودتون توافق کنید با هم»، «اگر شما بخواهید قرارداد خانه‌تان با ۱۰۰ میلیون پول پیش و ۲/۵ میلیون اجاره ماهانه را طبق الگوی امسال تمدید کنید، باید ۱.۳۷۵.۰۰۰ تومان به اجاره ماهانه اضافه کنید یا ۴۶ میلیون به پیش!»، «اجاره حداکثر ۲۵ درصد گرون میشه. خونه‌ها هم ۲۵ متری میشن. دلار هم بشه ۲۵ هزار تومن دیگه همه ‌چیز رند میشه»، «خونه یک متری دارم می‌خوام بدم اجاره همه موارد مورد نیاز زنده بودن را هم برای شروع یک زندگی داره. اگه از خونه خوشتون اومد بیاید دایرکت برای بستن قرارداد. پول پیش هم ۳تومن می‌گیرم اجاره ماهانه با توافق»، «با پولی که ۱۳ سال پیش کسب و کارم رو راه انداختم، می‌تونستم یه خونه بخرم، الان هم سرمایه‌ام چندین برابر شده بود هم ماه به ماه اجاره می‌گرفتم لازم نبود آنقدر کار کنم» و «به نظرم به جای خونه اجاره کردن خانه یه ماشین استیشن‌دار بخریم هم وسیله نقلیه است هم شب‌ها می‌بریم منطقه یک پارک می‌کنیم، ساکن بالاشهر می شیم».

اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر