کد خبر: 86027
A

چرا نام ناطق‌نوری در پرونده اکبر طبری مطرح شد؟

عضو حزب اتحاد ملت ایران بیان کرد: اصولگرایان به خاطر فاصله گرفتن ناطق نوری به نحوی می‌خواهند از او انتقام بگیرند. در حالیکه خود طبری به هر صورت دارای پست‌ها و مسئولیت‌های مهمی بوده و خودش هم پاسخگو است نه اینکه به هر صورت ناطق را عطف به ماسبق کنیم و دیگران را دخیل بدانیم.

چرا نام ناطق‌نوری در پرونده اکبر طبری مطرح شد؟

به گزارش دیده بان ایران؛  عضو حزب اتحاد ملت ایران بیان کرد: اصولگرایان به خاطر فاصله گرفتن ناطق نوری به نحوی می‌خواهند از او انتقام بگیرند. در حالیکه خود طبری به هر صورت دارای پست‌ها و مسئولیت‌های مهمی بوده و خودش هم پاسخگو است نه اینکه به هر صورت ناطق را عطف به ماسبق کنیم و دیگران را دخیل بدانیم.

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، درباره تلاش برخی از چهره‌های اصولگریان برای مطرح کردن نام ناطق‌نوری در پرونده اکبر طبری گفت: به نظر من اصولگرایان از ناطق‌نوری انتظار داشتند که مطیع فرمان و در خط آنها باشد اما ناطق نوری به هر صورت از این جریان کنار کشید و در بعضی موارد موضع‌گیری‌های مستقلی را اتخاذ کرد. انتظاراتی از او بوده و امروز این انتظارات برآورده نشده بنابراین می‌خواهند، انگی به او بچسبانند یا مسائلی برایشان درست کنند.

جلالی‌زاده افزود: اولا قانون عطف به ماسبق نمی‌شود و ناطق‌نوری مقصر نیست. ضمن اینکه هیچ انسانی مادام‌العمر معصوم نیست که بگوییم امکان خطا ندارد. استخدام یک نفر باعث نمی‌شود شخصی زیر سوال برود. ممکن است یک نفر شخصی را به ارگان یا نهادی سفارش کند مثلا نمایندگان مجلس خیلی از افراد را به مراکز و نهادهای مختلف، با هر سلیقه، تفکر و گرایشی معرفی می کنند و این طور نیست که حتما شناخت صددرصد داشتند یا اینکه این شخص نیروی آنها بوده است.

این عضو حزب اتحاد ملت با اشاره به دوران فرمانداری اکبر طبری، اظهار کرد: شاید ناطق نوری زمانی طبری را معرفی کرده باشد ولی او زمانی که به هر صورت مرتکب مسائلی شد در قوه قضاییه بود یعنی کسانی که او را به این سمت منصوب کردند باید پاسخگو باشند نه ناطق نوری.

این نماینده ادوار مجلس بیان کرد: از طرفی دیگر هم به خاطر فاصله گرفتن ناطق نوری به نحوی می‌خواهند از او انتقام بگیرند. در حالیکه خود طبری به هر صورت دارای پست‌ها و مسئولیت‌های مهمی بوده و خودش هم پاسخگو است نه اینکه به هر صورت ناطق را عطف به ماسبق کنیم و دیگران را دخیل بدانیم.

جلالی‌زاده در پایان عنوان کرد: به نظر من این مسائل به هر صورت قابل توجیه نیست و با هیچ استدلال، منطق، حجت و برهانی قابل اثبات نیست و نمی‌تواند به جایگاه ناطق نوری خدشه‌ای وارد کند. او سال‌ها رئیس بازرسی دفتر رهبری بود و هیچ کس نتوانسته کوچک‌ترین نقطه ضعفی برای او درست کند. حالا اینکه او به هر صورت استعفا داده یا بازنشسته شده، نمی‌شود بعد از چندین سال بگوییم چون فلانی را او معرفی کرد، در خطا و اشتباه دیگران شریک‌ هستند. به نظر من این مسائل نوعی فرافکنی است و موجب اثبات جرم و خطا برای دیگران نمی‌شود.

منبع:برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر