کد خبر: 86216
A

کشف یک ویروس خطرناک انفلوآنزای خوکی در چین

محققان در چین یک ویروس جدید از رشته ویروس‌های آنفلوآنزا پیدا کرده‌اند که توان بالقوه برای تبدیل شدن به یک همه‌گیری جهانی را دارد. نوع جدید ویروس، G4 EA H1N1 نامیده شده است. این ویروس با نمونه‌برداری از ترشحات بینی خوک کشف شد. آنها می‌گویند این ویروس اخیرا در میان خوک‌ها ظهور کرده است اما امکان سرایت آن به انسان‌ هم وجود دارد.

کشف یک ویروس خطرناک انفلوآنزای خوکی در چین
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محققان در چین یک ویروس جدید از رشته ویروس‌های آنفلوآنزا پیدا کرده‌اند که توان بالقوه برای تبدیل شدن به یک همه‌گیری جهانی را دارد.

 

نوع جدید ویروس، G4 EA H1N1 نامیده شده است. این ویروس با نمونه‌برداری از ترشحات بینی خوک کشف شد. آنها می‌گویند این ویروس اخیرا در میان خوک‌ها ظهور کرده است اما امکان سرایت آن به انسان‌ هم وجود دارد.

این ویروس ترکیبی از ویروس انفلوآنزای مرغی و H1N1 است که در سال 2009 باعث مرگ صدها هزار نفر در سراسر جهان شد. این بیماری در 10 شهر چین کشف شده است و آنتی بادی نسبت به «جی 4» در خون 10 درصد کارمندان مراکز پرورش خوک یافت شده است.

آنها گفته‌اند این ویروس آنفلوآنزا تمامی ویژگی‌های لازم برای سازگار کردن خود با ایجاد عفونت در میان انسان‌ها را دارد و باید به دقت تحت نظر گرفته شود و از آنجا که جدید است ممکن است بدن انسان‌ها توان مقابله اندکی در برابر آن داشته باشد.

دانشمندان چینی می‌گویند نگران تغییر و جهش ژنتیکی این ویروس هستند که به آن توان سرایت گسترده‌تر و انتقال انسان به انسان را خواهد داد، ویژگی که می‌تواند علت زمینه‌ساز یک اپیدمی جهانی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر