کد خبر: 86430
A

انتقاد آصفری از بی اطلاعی مجلس از جزئیات قرارداد ۲۵ ساله با چین

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از در جریان قرار نگرفتن مجلس در رابطه با قرارداد ۲۵ ساله با چین انتقاد کرد و خواستار دریافت اطلاعات از دولت در خصوص این قرارداد شد.

انتقاد آصفری از بی اطلاعی مجلس از جزئیات قرارداد ۲۵ ساله با چین

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد حسن آصفری در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی مسائل حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی با حضور وزیر امور خارجه بیان کرد: مگر نه این است که تمام قراردادها باید از طریق مجلس بررسی شود آقای ظریف از توافق ۲۵ ساله با چین صحبت کردند که اصلا مجلس در جریان آن نیست. مجلس باید از دولت بخواهد تا جزئیات این قرارداد در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در مجلس نهم و در جریان مذاکرات هسته‌ای ما چندین بار از دکتر ظریف خواستیم تا اجازه دهد یک نفر یا دو نفر از نمایندگان در مذاکرات برجامی حضور یابند. حتی کمیسیون امنیت کتبا در این خصوص درخواست داشت. اما چون دیدگاه آقای روحانی جور دیگری بود و قصد داشتند فتح الفتوح به نام دولت باشد اجازه ندادند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما این که امروز صحبت از اتحاد و انسجام می‌کند با رفتار دولت در روز اول در خصوص برجام جور در نمی‌آید.  اگر قرار است توافقی به تصویب برسد مجلس باید در جریان آن باشد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر