کد خبر: 86487
A
مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری:

دیگر در تهران تخت خالی برای بستری بیمار کرونایی وجود ندارد

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه با اوج بیماری کرونا در بسیاری از مناطق کشور روبرو هستیم، گفت: در شرایط کنونی باید مسئولین، دولت، مجلس و هر ارگان و سازمانی که مسئولیتی در این رابطه دارد، برای مهار و کنترل بیماری واکنش سریع داشته باشد.

دیگر در تهران تخت خالی برای بستری بیمار کرونایی وجود ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ پیام طبرسی با هشدار جدی نسبت به وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها و با بیان اینکه بسیاری از بیمارستان‌های پذیرش‌کننده بیماران کرونایی تکمیل شده است، گفت: در صورتی که بحران ایجاد شده کنترل و مدیریت نشود، از همه جهات ضربه خواهیم خورد و اولین جایی که دچار صدمه می‌شود سلامت مردم است. متاسفانه در حال حاضر تعداد بالایی از مردم در بیمارستان بستری هستند و خیلی‌ها در لیست انتظار برای بستری به سر می‌برند، وضعیتی که شایسته کشور ما نیست.
 

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه با اوج بیماری کرونا در بسیاری از مناطق کشور روبرو هستیم، گفت: در شرایط کنونی باید مسئولین، دولت، مجلس و هر ارگان و سازمانی که مسئولیتی در این رابطه دارد، برای مهار و کنترل بیماری واکنش سریع داشته باشد.

 

دکتر پیام طبرسی با هشدار جدی نسبت به وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها و با بیان اینکه بسیاری از بیمارستان‌های پذیرش‌کننده بیماران کرونایی تکمیل شده است، گفت: در صورتی‌که بحران ایجادشده کنترل و مدیریت نشود، از همه جهات ضربه خواهیم خورد و اولین جایی که دچار صدمه می شود سلامت مردم است. متاسفانه در حال حاضر تعداد بالایی از مردم در بیمارستان بستری هستند و خیلی‌ها در لیست انتظار برای بستری به سر می‌برند، وضعیتی که شایسته کشور ما نیست.

 

وی با بیان اینکه بارها بر اهمیت مسئله کرونا و رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها برای پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری تاکید شده و دیگر مطلبی در این رابطه باقی نمانده، گفت: با توجه به وقوع اوج بحران کرونا که در حال حاضر حداقل در تهران با آن روبرو هستیم، باید اقدامات و مداخلات جدی برای مدیریت شرایط اعمال شود.

 

افرادی که توصیه‌ها را رعایت نکردند در بحران کنونی مسئولند

 

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: همان‌گونه که مشاهده می‌شود و آمارها نیز نشان می‌دهد با اوج بیماری کرونا در بسیاری از مناطق کشور و طبق اعلام وزارت بهداشت در ۱۴ استان روبرو هستیم که تهران نیز جزو آن‌هاست. البته این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و خود بنده از ۵ خرداد مکرراً هشدار دادم که مسافرت‌های بی‌رویه و شرکت در مراسمات و تجمعات منجر می‌شود که کرونا از کنترل ایجاد شده، خارج شود و متاسفانه این اتفاق افتاد و همه کسانی که این توصیه‌ها را جدی نگرفته و رعایت نکردند، امروز باید خود را مسئول بدانند.

 

این متخصص عفونی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید مسئولین و هر ارگان و سازمان و فردی که مسئولیتی در این کشور دارد از حالت منفعلانه خارج شود، اظهار کرد: در حال حاضر متاسفانه سیستم در مقابل این اتفاقات منفعل بوده و واکنش سریع نداریم. همین مسئله باعث بروز بحران کنونی شده، به‌گونه‌ای که حداقل در شهر تهران تخت خالی برای بستری بیمار کرونایی وجود ندارد و همین الان بیماران زیادی در نوبت بستری در بیمارستان هستند، وضعیتی که شایسته ما نیست.

 

نکات ضروری برای کنترل و مدیریت بحران کرونا

 

طبرسی با ذکر نکاتی جدی برای کنترل و مدیریت و رهایی از بحران ایجاد شده، عنوان کرد: اولین قدم لغو کلیه تجمعات و تعطیلی هر مساله‌ای است که باعث تجمع افراد می‌شود، پاساژها، مراکز خرید، رستوران‌ها، کنسرت، سینما و هر چیز دیگری که باعث تجمعات می‌شود باید هرچه سریعتر لغو شود.

 

برگزاری حضوری کنکور منجر به انتقال شدید بیماری می‌شود

 

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با انتقاد از شرایط برگزاری امتحانات و به‌خصوص کنکور سراسری، گفت: به عنوان نمونه با برگزاری حضوری کنکور تجمعات چند صدهزار نفری ایجاد می شود که این مسئله باعث انتقال شدید بیماری خواهد شد که بسیار خطرناک خواهد بود.

 

وی رعایت فاصله فیزیکی در وسایل نقلیه عمومی را مساله مهم بعدی عنوان کرد و گفت: باید تمهیدات جدی برای رعایت فاصله‌گذاری در وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس اندیشیده و اجرا شود.

 

دکتر طبرسی «دورکاری کارمندان» را نکته سوم دانست و ادامه داد: نباید در ادارات تجمع ایجاد شود، بسیاری از مبتلایان کنونی کارمندان هستند، چراکه در یک محیط فردی بیمار شده و سایرین را مبتلا می‌کند.

 

وی مساله بعدی را ممنوعیت مسافرت‌های بین استانی و کنترل شدید آن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر افراد به راحتی و بدون کنترل از یک منطقه به منطقه دیگر مسافرت کرده و باعث انتقال بیماری می‌شوند. این مساله به خصوص در مسافرت‌های هوایی بسیار با اهمیت است، چراکه در حال حاضر تعداد زیادی بیمار از شهر خود به سایر مناطق مسافرت می‌کنند و مسافران زیادی را در هواپیما و مسیر مبتلا می‌کنند، متاسفانه نکات کنترلی و بهداشتی در این رابطه رعایت نمی‌شود، ‌درحالی‌که در این شرایط باید به دیگران هم فکر کنیم و تنها به فکر خود و اطرافیان خود نباشیم. چراکه در این پروسه انتقال ممکن است بیماری به فردی منتقل شود که کارش به آی سی یو و شرایط خطرناک کشیده شود و مطمئنا هیچ‌کس راضی نیست که باعث صدمه دیگران شود، ولی ناخواسته و ندانسته با این شرایط ممکن است این مساله اتفاق بیافتد.

 

با متخلفان کرونا قانونا برخورد شود

 

این عضو هیات علمی دانشگاه خطاب به شرکت‌های هواپیمایی، خواستار شد: شرکت‌های هواپیمایی حتما این مسئله را رعایت کنند و از ورود بیماران به هواپیما جدا جلوگیری کنند. این قضیه نیازمند یک چک و نظارت جدی است. همچنین در این رابطه باید قانونی وجود داشته باشد که با متخلفین به صورت جدی برخورد شود، به عبارت دیگر باید افراد بیمار از طریق کد ملی رهگیری شده و از ورود آنان به هواپیما جلوگیری شده و با آنها به شدت برخورد شود؛ چراکه در صورت سوار شدن افراد زیادی را در معرض آلودگی قرار می‌دهند.

 

طبرسی که در یک پیام ویدیویی صحبت می‌کرد، با تاکید بر اینکه همین بی‌توجهی‌ها باعث وضعیت کنونی شده است، گفت: باید قوانینی تدوین شود تا با افرادی که در اماکن عمومی اصول بهداشتی را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نمی‌کنند به شدت برخورد شود؛ چراکه در حال حاضر سلامت جامعه به شدت در معرض خطر قرار دارد و اگر این کنترل‌ها رعایت نشده و آمار ابتلا کم نشود از همه جهات ضربه خواهیم خورد و اولین جایی که دچار صدمه می‌شود سلامت مردم است. متاسفانه در حال حاضر تعداد بالایی از مردم در بیمارستان بستری هستند و خیلی‌ها در لیست انتظار برای بستری به سر می‌برند، وضعیتی که شایسته کشور ما نیست.

 

منبع: انتخاب

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر