کد خبر: 86704
A
مدرس خیابانی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

واردات موبایل کماکان با روش سابق ادامه دارد/ جلوی صادرات تخم مرغ موقتاً گرفته شد

سرپرست وزارت صمت، گفت: پیشنهاد تخصیص ارز برای واردات موبایل‌های زیر ۳۰۰ یورو در کمیته‌ کارشناسی بانک مرکزی مطرح شد، اما به تصویب مسئولان نرسید.

واردات موبایل کماکان با روش سابق ادامه دارد/ جلوی صادرات تخم مرغ موقتاً گرفته شد

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین مدرس خیابانی در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: تخصیص ارز برای موبایل‌های زیر ۳۰۰ یورو به پیشنهاد مدیریت منابع ارزی در کمیته کارشناسی بانک مرکزی اعلام شد، اما این پیشنهاد هنوز به تصویب مسئولان نرسیده است و طبق روال گذشته واردات انجام می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر مسئولان واردات در حوزه موبایل یعنی وزارت صمت، وزارت ارتباطات و بانک مرکزی هنوز هیچ تغییری در نحوه واردات موبایل ایجاد نکردند و گمرک فعلاً براساس مصوبات پیشین، واردات این کالا را انجام خواهند داد.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: درباره قیمت مواد پروتئینی مثل تخم مرغ و مرغ اخیراً با افزایش شاخص‌های تولید روبرو بودیم که برای کاهش التهاب بازار، جلوی صادرات تخم مرغ موقتاً گرفته شده و همزمان عرضه مستقیم هم به نرخ مصوب هر کیلو ۱۱ هزار تومان ادامه دارد که هر شانه تخم مرغ حدود ۲۰ هزار تومان می‌شود تا بازار کنترل شود.

سرپرست وزارت صمت گفت: طبق اعلام قبلی وزارت صمت برای افتتاح ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی و معدنی تا قبل از شهریور ۱۴۰۰ روز آینده ۵ طرح بزرگ در استان فارس، سیستان و بلوچستان و اصفهان افتتاح می‌شود و باید تاکید کرد که مجموع سرمایه گذاری این طرح‌ها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است که اشتغال آفرینی چشمگیری هم خواهد داشت.

گفتنی است ؛ با توجه به بررسی‌های همه‌جانبه صورت گرفته از سوی وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی، و از آنجایی که هنوز هیچ ابلاغیه‌ای به گمرکات سراسر کشور مبنی بر اعمال ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه به ارزش بالای ۳۰۰ یورو ارسال نشده ،واردات این کالا به کشور مطابق با روال گذشته خواهد بود.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر