کد خبر: 86929
A

طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی موقتا از دستور کار مجلس خارج شد

طرح مالیات بر خانه‌های خالی از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد.

طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی موقتا از دستور کار مجلس خارج شد

به گزارش دیده بان ایران؛  در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تصمیم نمایندگان طرح مالیات بر خانه‌های خالی از دستور کار خارج شد تا پس از رعایت مقررات قانون آیین نامه داخلی مجددا در دستور کار قرار گیرد.

سید احسان خاندوزی درباره لزوم اجرای این طرح عنوان کرد: همه نمایندگان در جریان جهش قیمت مسکن و اجاره‌بها هستند، فشار زیادی بر دوش مردم سنگینی می‌کند و این جزء مطالبات فوری مردم از مجلس یازدهم است که به وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن رسیدگی کند. تلاش‌های خوبی در کمیسیون عمران و از سوی نایب رییس دوم مجلس انجام شده ولی ما معتقدیم کمک به عرضه فوری مسکن تنها از طریق افزایش مالیات بر خانه‌های خالی امکان‌پذیر است تا بتواند در همین سال ۱۳۹۹ و تابستانی که پیک خرید و فروش است اثر خود را داشته باشد. 

وی ادامه داد: نرخ ناکارآمد مالیات، بازدارندگی لازم را برای دارندگان صدها خانه خالی ایفا نمی‌کند. این در حالی است که طبق اطلاعات مرکز آمار بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی وجود دارد.این گزارش باید پیش از این‌که فوریتش در مجلس شورای اسلامی مطرح شود در اختیار نمایندگان قرار می‌گرفت در حالی که دسترسی به آن وجود ندارد، لذا خواهش می‌کنم آن را به تعویق بیندازید تا متن توزیع شود تا ببینیم چطور می‌خواهند این ایده را عملیاتی کنند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت گفت: ما موظفیم یک ساعت قبل طرح را در سامانه قرار دهیم لذا آن را از دستور کار خارج می‌کنیم تا محتوای آن منتشر شود و بعد با شرایط قانونی در دستور کار قرار گیرد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر