کد خبر: 87100
A

چهارشنبه رئیس کمیسیون اصل 90 مشخص می‌شود

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر نبویان، موسوی و بنده کاندیدای ریاست کمیسیون اصل 90 هستیم که در ارتباط با این موضوع باید منتظر ماند و دید که صحن مجلس، اقبال بیشتر به کدام یک از این سه نفر دارد.

چهارشنبه رئیس کمیسیون اصل 90 مشخص می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ «نصرالله پژمان‌فر»، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در ارزیابی سخنان مقام معظم رهبری خطاب به مجلس یازدهم گفت: نکته‌ای که در فرمایش رهبری بسیار مهم بود در خصوص احساسی بود که در برخی افراد ایجاد شده است. در حقیقت تصور برخی از نمایندگان به این صورت بود که اگر بخواهیم، اقدام و اصلاحی در کشور انجام دهیم، باید مسائل را به صورت یکطرفه مطرح کنیم و خواسته‌های خود را بدون توجه به مقدورات و در نظر گرفتن شرایط کشور، به ویژه شرایط خواسته یا ناخواسته‌ای که دولت در مقابل خود دارد، به سرانجام برسانیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نتیجه این رفتارها این می‌شد که فضای تعامل میان قوا کاهش می‌یافت. در حقیقت در عین حفظ استقلال قوا باید این نکته را در نظر بگیریم که خواسته‌های مجلس، در مسیر دستگاه‌های اجرایی و دولت تحقق پیدا می‌کند، چرا که مجلس ریل‌گذاری می‌کند و دولت اجرا می‌کند.

پژمان‌فر ضمن تاکید تعامل قوا با یکدیگر تصریح کرد: در قانون اساسی ضمن آنکه به اصل تفکیک قوا تاکید شده، به تعامل میان سه قوه هم تاکید شده است. بنابراین تاکید رهبری بر تعامل میان قوا توصیه بسیار ضروری برای همه نماینده‌ها و به ویژه نمایندگانی که برای اولین‌بار نمایندگی را تجربه می‌کنند، بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حقیقت از صحبت‌های ایشان این نکته برداشت می‌شود که باید در یک تعامل میان مجلس و دولت مسائل را جلو ببریم اگرچه باید جدیت و قاطعیت مطالبات را پیگیری کنیم.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در رابطه با ریاست این کمیسیون با توجه به انصراف میرسلیم از کاندیداتوری ریاست کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: درحال حاضر نبویان، موسوی و بنده کاندیدای ریاست کمیسیون اصل 90 هستیم که در ارتباط با این موضوع باید منتظر ماند و دید که صحن مجلس اقبال بیشتر به کدام یک از این سه نفر دارد. اما باید در این راستا تلاش کنیم که هر جمع‌بندی صحن علنی داشت، همه اعضای کمیسیون اعم از دائمی و غیر دائم در یک تعامل جدی و سازنده به جدیت مسائل را جلو ببرند.

پژمان‌فر در پاسخ به سوالی در مورد زمان انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 یادآور شد: روز چهارشنبه رئیس کمیسیون اصل 90 مشخص می‌شود.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر