کد خبر: 87143
A

آیا مریم رجوی مرده است؟!

برخی فعالان فضای مجازی از مرگ «مریم رجوی»، رئیس سازمان مجاهدین خلق ایران خبر می‌دهند و نوشته‌اند او بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده است. البته هنوز به طور رسمی این خبر تایید نشده.

آیا مریم رجوی مرده است؟!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ برخی فعالان فضای مجازی از مرگ «مریم رجوی»، سرکرده سازمان مجاهدین خلق ایران خبر می‌دهند و نوشته‌اند او بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده است. البته هنوز به طور رسمی این خبر تایید نشده.

پایگاه خبری حامیان ولایت نوشته است: «سازمان منافقین و نیروهایش خبر مرگ وی را از ترس توبه افراد درون سازمان و احتمال بازگشت آنان به ایران مخفی نگه داشته‌اند»

مریم رجوی کیست؟

نام اصلی مریم رجوی، مریم قجر عضدانلو است. او سومین همسر مسعود رجوی رهبر پیشین سازمان مجاهدین خلق است.چندی پیش سعود الفیصل در مراسم گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق خبر از درگذشت مسعود رجوی داد، با این حال هنوز کسی به صورت صد در صد مطمئن نیست او فوت کرده یا خیر.
 
اشرف ربیعی و فیروزه بنی صدر دختر ابوالحسن بنی صدر همسران قبلی مسعود رجوی بودند. اردوگاه اشرف در عراق به خاطر اشرف ربیعی به این نام خوانده می‌شد
 
مریم رجوی متولد ۱۳۳۲ و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف است. او به واسطه برادرش محمود و خواهرش نرگس وارد سازمان مجاهدین شد. نرگس در سال ۱۳۵۰ به سازمان پیوست و قبل از انقلاب توسط ساواک کشته شد.
 
تا سال ۱۳۶۰ سازمان مجاهدین به صورت رسمی در ایران فعالیت می‌کردند اما پس عزل بنی صدر این سازمان به عنوان گروه اپوزیسیون ایران فعالیت کرد و در چند نقطه از جمله ساختمان نخست وزیری و حزب جمهوری اسلامی بمب‌گذاری کردند و از آن پس به مبارزه مسلحانه با حکومت ایران روی آوردند. مریم رجوی در سال ۱۳۵۹ از سوی سازمان مجاهدین خلق ایران به عنوان یکی از کاندیدا‌های تهران معرفی شد و پس از ماجراهای دهه شصت، سال ۱۳۶۲ از ایران خارج شد و بعد از کردستان ایران ابتدا در آلمان و سپس در فرانسه به فعالیت خود ادامه داد.
 
همسر اول مریم رجوی، مهدی ابریشمچی بود که بعد از طلاق از او، با مسعود رجوی ازدواج کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر