کد خبر: 87345
A

چه کسانی کرونا را در قم و گیلان شیوع دادند؟ /گلایه صریح روحانی از برگزاری مراسم عروسی و عزا

رئیس جمهور گفت: موج دوم محصول ریختن ترس و برگشتن مردم به زندگی عادی است و در این زندگی آداب و رسومی که باید ترک می‌شد مورد توجه قرار نگرفت. ما باید در تمام رسوم اجتماعی آداب و رسوم را کنار بگذاریم.

چه کسانی کرونا را در قم و گیلان شیوع دادند؟ /گلایه صریح روحانی از برگزاری مراسم عروسی و عزا

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شاهد دو موج در ماه اسفند، فرودین و اواخر خرداد در کشور بودیم. در موج اول برخی از استانها درگیر بودند مانند قم و گیلان که در راس ابتلا بودند. براساس گزارش احتمال انتشار ابتلا در کشور از قم و گیلان به دلیل حضور مسافران ووهان بود که در قم بیشتر جنبه تجارتی بود و در گیلان بیشتر جنبه دانشجویی و ورزشی داشته است. موج اول توام با غافلگیری بود و موج دوم عمدتا مربوط می شود به پایبندی مردم ما به آداب و سنن. عروسی‌ها، عزا و میهمانی‌های ما آداب و رسوم و زمان خاص خود را دارد. از طرفی نیز توجه زیادی هم به این بیماری نشده است.

>>>> بیشتر بخوانید؛ 

۳۵ میلیون ایرانی در معرض ابتلا به کرونا هستند/ تعداد بستری‌ها دو برابر می‌شود/ از هر هزار نفر ۵۰۰ نفر بدون علامت هستند

 

روحانی افزود: موج دوم محصول ریختن ترس و برگشتن مردم به زندگی عادی است و در این زندگی آداب و رسومی که باید ترک می‌شد مورد توجه قرار نگرفت. ما باید در تمام رسوم اجتماعی آداب و رسوم را کنار بگذاریم. بیماران بدون علامت، بزرگترین مشکل را ایجاد می‌کنند در حالی‌که بیشترین انتشار ویروس برای این افراد است‌. این افراد هم زمان سرایت دهندگی‌شان طولانی‌تر است و هم ویروس بیشتری را منتقل می‌کنند.‌

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر