کد خبر: 87404
A

داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح طلب : ممکن است اصلاح‌طلبی را خارج از قدرت پیگیری کنیم

داریوش قنبری گفت: اصلاح‌طلبان همچنین کمافی‌السابق دغدغه رد شدن احتمالی چهره‌های شاخص‌شان را دارند. عملکرد نهاد نظارتی در انتخابات‌های گذشته به نوعی بود که اصلاح‌طلب‌هایی که می‌توانند به عنوان کاندیدای برجسته وارد فضای انتخاباتی شوند، عملاً می‌دانند که شانس تاییدشان نزدیک به صفر است. به همین دلیل این جریان عملاً فرصت رقابت در فضای برابر را از دست می‌دهد.

داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح طلب : ممکن است اصلاح‌طلبی را خارج از قدرت پیگیری کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اصلاح‌طلبان در سال منتهی به انتخابات به نوعی در بلاتکلیفی به سر می‌برد؛ یعنی اصلاح‌طلبان و جریان اصلاحات درباره انتخابات ۱۴۰۰ هم نگران واکنش قاطبه مردم به صندوق رأی است و هم مثل همیشه دغدغه تایید صلاحیت دارد تا بتوان چنین نتیجه گرفت که اصلاح‌طلبان برخلاف یازدهمین و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در سیزدهمین دوره انتخابات موقعیت متزلزلی خواهد داشت.

داریوش قنبری،‌ فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگویی در این‌ باره اظهار داشت: اصلاح‌طلبان این روزها در شرایطی قرار گرفته‌اند که نمی‌دانند چه سرنوشتی در انتخابات ۱۴۰۰ خواهند داشت. از سویی مشکلات و محدودیت‌ها مردم را ناراضی کرده است، پس احتمال می‌رود انتخابات سال‌ آتی به مانند انتخابات دوم اسفند ۹۸ با استقبال پایین عموم مواجه شود که در این شرایط فضا برای حضور جریان‌های سیاسی مطلوب نخواهد بود.

 

نماینده ادوار مجلس در ادامه گفت: اصلاح‌طلبان همچنین کمافی‌السابق دغدغه رد شدن احتمالی چهره‌های شاخص‌شان را دارند. عملکرد نهاد نظارتی در انتخابات‌های گذشته به نوعی بود که اصلاح‌طلب‌هایی که می‌توانند به عنوان کاندیدای برجسته وارد فضای انتخاباتی شوند، عملاً می‌دانند که شانس تاییدشان نزدیک به صفر است. به همین دلیل این جریان عملاً فرصت رقابت در فضای برابر را از دست می‌دهد.

 

او توضیح داد: مساله دیگر این است که اصلاح‌طلبان تمایلی به تکرار آنچه در سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ اتفاق افتاد ندارند؛ یعنی فضای جامعه در آن دوره‌ها طوری بود که اصلاح‌طلبان به قولی با کاندیدای اجاره‌ای وارد صحنه انتخابات شدند. هرچند این تصمیم در آن برهه منطقی بود، اما به هر حال به تفکر اصلاح‌طلبی ضربه زد. پس جریان اصلاحات ۲ راه بیشتر ندارد: یا اینکه با کاندیدایی اصلاح‌طلب به استقبال انتخابات برود، یا «اصلاح‌طلب»ی را خارج از قدرت پیگیری کند.

 

او ادامه داد: کشور شرایط بسیار دشواری را پیش روی خود می‌بیند؛ یعنی مشکلات به حدی است که باید سلیقه‌های مختلف اختلافات را کنار بگذارند و برای ترمیم کرختی‌ها در کنار هم هر کاری که لازم است انجام دهند. ناگفته پیداست، شرط اصلی این مهم این است که سیستم به همه سلیقه‌ها به یک چشم نگاه کند. در چنین شرایطی می‌توان از تمام پتانسیل‌های موجود برای گذر از این شرایط سخت بهره گرفت.

 

داریوش قنبری در پایان صحبت‌هایش گفت: اصلاح‌طلبان با قهر میانه‌ای ندارند و برای تاثیرگذاری منتظر فرصت‌‌اند.

 

منبع: اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر