کد خبر: 87449
A

آیت‌الله صدیقی: طلبه در امر خودسازی باید روح‌الله شود و رنگ الهی پیدا کند

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه طلاب و روحانیت دلدادگان خدمت به مردم هستند، گفت: طلبه واقعی با افتخار خود را خادم ملت می داند.

 آیت‌الله صدیقی: طلبه در امر خودسازی باید روح‌الله شود و رنگ الهی پیدا کند

به گزارش دیده بان ایران؛ تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه طلاب و روحانیت دلدادگان خدمت به مردم هستند، گفت: طلبه واقعی با افتخار خود را خادم ملت می داند.

 آیت‌الله کاظم صدیقی، صبح امروز در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های اخلاقی ویژه مدیران، معاونین و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: طلاب از جمله دلدادگان خدمت به مردم هستند و منشأ این خدمت خداوند است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه مردم عائله خداوند هستند، افزود: یک طلبه هر کجا که برود با عائله الهی سروکار دارد ازاین‌رو باافتخار خود را خادم مردم می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه حوزویان باید مایه افتخار و باعث آبروی امام زمان(عج) باشند، عنوان کرد: حوزه علمیه خانه امام زمان(عج) است و طلاب ریزه‌خوار حضرت به شمار می‌روند؛ اگر کسی خود را در محضر امام زمان(عج) ببیند همه اعمالش الهی می‌شود.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه انسان همواره در محضر خداوند متعال است، گفت: عالم شدن به مکتب رفتن و درس خواندن نیست بلکه نشانه عالم بودن خداترسی است؛ انسان اگر علامه دهر هم شود ولی از خداوند پروا نداشته باشد چنین شخصی درنهایت جهل و جهالت قرار دارد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه قلب آدمی تنها جایگاه خداوند است، گفت: پروردگار محبت خویش را در قلب انسان‌ها قرار داد تا از حضور و وجود حق‌تعالی غافل نشوند؛ انسان به‌واسطه گناه و معصیت دشمن خویش یعنی ابلیس را شاد و موجبات غضب الهی را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مؤمن همواره به دنبال کشف بیماری‌های باطنی و رفع رذایل اخلاقی است، اظهار داشت: انسان اگر عیوب باطنی خود مانند بخل، خودبرتربینی، لجاجت، دنیاپرستی، حسادت و ... را بیابند و به درمان آن اقدام کند می‌تواند به درجات بالای کمالیه انسانی دست یابد.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: طلبه در امر خودسازی باید به‌گونه‌ای مراقبت نفس داشته باشد که روح‌الله شود و رنگ الهی پیدا کند؛ همراهی با شیاطین و انسان‌های گناهکار سبب دور شدن انسان از خداوند می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه طلبه باید حقیقت و موقعیت وجودی خودش را بشناسد، عنوان کرد: انسان باید بداند از کجا آمده، به کجا می‌رود و مقصدش کجا است. علم امانت الهی است و حوزویان باید این امانت را در مسیر حق هزینه کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر