کد خبر: 87450
A

بیشترین مبتلایان به کرونا در تهران در کدام مناطق زندگی می‌کنند؟

در مناطق ۴، ۸ و ۱۳ بیشترین مبتلایان و در مناطق ۹، ۲۸، ۲۱و ۲۲ کم‌ترین میزان ابتلا وجود

بیشترین مبتلایان به کرونا در تهران در کدام مناطق زندگی می‌کنند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امروزه یک ویروس جهان را به چالش کشیده است. امروزه بیش از ۷۱۶۷ مورد از قربانیان کرونا در بهشت زهرا آرمیده‌اند. بر اساس تحقیقات سه دانشگاه کشور، در یک ماه اخیر در تهران ۱۴ هزار نفر در بیمارستان بستری شده‌اند و میانگین سن ابتلاء نیز ۵۷ سال و ۴ ماه بوده است.

وی افزود: کوچک‌ترین مورد مبتلا به کرونا در تهران یک کودک ۱ ساله و مسن‌ترین نیز یک آقای ۱۰۰ ساله بوده است. از نظر تحصیلات نیز ۶۲ درصد مبتلایان زیر دیپلم بوده و میزان مرگ هم در این گروه بیشتر از دیگر اقشار بوده است. متأهل ها نیز بیشترین میزان ابتلاء را داشته و ۴۲ درصد قربانیان این آمار نیز سرپرست خانوار بوده‌اند. ما در حال از دست دادن نیروی کار هستیم و در هیچ کجای تهران موفق به کنترل ویروس نشده‌ایم. در کشور نیز هنوز نتوانسته‌ایم مانند نمودار دیگر کشورها موفق باشیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر ابراز داشت: ما در اواسط اردیبهشت در یک روز ۹ مرگ در تهران داشتیم اما روز گذشته ۱۰۱ مرگ در تهران داشته‌ایم و این نشان دهنده وضعیت بحرانی است. در علائم بیماری نیز بیشترین مراجعه با سرفه و تب بوده و در فوت شدگان تب بیشتر بوده و مهم‌ترین علت مراجعه تنگی نفس بوده است. بیشترین بیماری زمینه‌ای برای مبتلایان نیز فشارخون بوده است.

خداکرمی درباره سابقه و دلیل ابتلای افراد نیز گفت: ۲۲ درصد مبتلایان با فرد مبتلا تماس داشته‌اند، ۱۷ درصد سابقه سفر به شهرهای پرخطر و ۶۷ درصد سابقه حضور در اجتماعات را داشته‌اند. شرکت در اجتماعات جزو مهم‌ترین علل ابتلای مردم تهران است. در مناطق ۴، ۸ و ۱۳ بیشترین مبتلایان و در مناطق ۹، ۲۸، ۲۱و ۲۲ کم‌ترین میزان ابتلاء وجود داشته است.

وی عنوان کرد: بیشترین اولویت ما کمک به رفع چالش‌های شهروندان است و در این مسیر مدیریت شهری باید کلیه منابع ابزار و امکانات لازم برای حفاظت از خانواده بزرگ شهرداری در محل کار و خانه، تهیه کند و برای مدیریت امروز و فردای تهران در شرایط اپیدمی برنامه ریزی کند. ما پیش از شیوع کرونا ما به فکر کار آفرینی و توسعه مشاغل بودیم اما اگر این رویه ادامه یابد بسیاری از مشاغل از بین خواهند رفت. در حال حاضر کسب و کارهای کوچک در خط مقدم آسیب اند و شاید تنها راه برنامه ریزی برای جلوگیری از رکود شغلی در تهران، برنامه ریزی برای تقویت سرمایه گذاری هوشمندانه در زیرساختها است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر خاطرنشان کرد: شهرها همیشه بستر نوآوری بوده‌اند اما امروز باید برنامه ریزی کنیم که تهران پس از کویید ۱۹ به چه شکلی خواهد بود چراکه بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها تعطیل خواهند شد و این همه‌گیری شکاف اجتماعی را تشدید می‌کند. برای رفع این چالش باید به نیازهای اولیه مردم یعنی سلامت و مسکن توجه کنیم. ما می‌توانیم بدون بازگرداندن ترافیک و مرگ هزاران نفر، خیابان‌ها را به شکل پیاده راه درآوریم و نیازی به پل و اتوبان نداشته باشیم. باید به سمت دوچرخه سواری و ظهور وسایل حمل و نقل نوین برویم برای مثال صنایع اتومبیل سازی کشور به ساخت اتومبیل‌های کوچک فکر کنند. ما باید در برنامه سوم تجدید نظر کنیم و مشاغل باید خود را با شرایط شیوع کویید ۱۹ هماهنگ کنند.

خداکرمی تصریح کرد: به عنوان مثل ممکن است رستوران‌ها به باغ‌ها و پیاده روها بروند اما نباید شاهد از بین رفتن تعاملات اجتماعی باشیم. باید زندگی کردن با کرونا را بیاموزیم و چشم اندازمان نباید مبتلا نشدن و تهیه واکسن باشد. شاید نیاز باشد به تجارت بدون مرز با همسایگان خود بپردازیم و به پناهندگان و مهاجرین امتیازات بیشتری بدهیم. ممکن است ساختمان‌های عریض کشور تبدیل به ای سی یو شود در نتیجه باید دایره مشورت خود را افزایش دهیم و شرایط کشور را برای ماندن نخبگان و بازگشت هموطنان مهاجر فراهم کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر