کد خبر: 87477
A

ماجرای اجباری بودن پوشیدن لباس‌های رسمی درکلاس‌های مجازی دانش‌آموزان چیست؟

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره استفاده دانش آموزان از لباس رسمی در کلاس های درس آنلاین توضیحاتی ارائه کرد و درباره اینکه آیا دانش آموز باید برای حضور در کلاس آنلاین، لباس فرم بپوشد؟ گفت: منظور ما صرفا لباس فرم نبوده، گفتیم دانش آموزان لباس مناسب و رسمی بپوشند تا جدیت کلاس حفظ شود.

ماجرای اجباری بودن پوشیدن لباس‌های رسمی درکلاس‌های مجازی دانش‌آموزان چیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزات آموزش و پرورش انتهای هفته گذشته در مصاحبهای با اشاره به شرایط ویژه سال تحصیلی جدید و طراحی سناریوهای مختلف بازگشایی مدارس گفته بود که «همانطور که اعلام شده در وضعیت قرمز، طبق پروتکلها دانش آموزان به مدرسه نمیروند، در این صورت دانشآموز موظف است با لباس رسمی و با رعایت موارد در کلاس‌های آنلاین شرکت و ارتباط رسمی را حفظ کند.»

 

وی همچنین اعلام کرده بود «تصمیم گیری درباره لباس فرم دانش آموزان با شورای مدرسه است. در سالهای گذشته هم هیچگونه اجباری برای تهیه لباس فرم نبوده است. همچنین دانش آموزی که لباس سال گذشته را دارد و اندازه است مجبور به تهیه لباس مجدد نیست. »

 

اظهارات نورعلی عباسپور، واکنشهای مختلفی را برانگیخت و تعدادی از مخاطبان در قالب کامنتهای ارسالی از این موضوع گلایه کردند که برخی از آنها به عنوان نمونه در ذیل می آید:

 

میگید گفتن‌ لباس پارسال اگه سالم هست استفاده کنن، بله سالمه میشه استفاده کرد ولی میدانید مدیر مدرسه میگه نه؛ علت اینه که میگه ما برای هر کلاس که رنگی را اعلام می‌کنیم چشممون عادتکرده به رنگهای لباس بچهها اونجوری تشخیص میدیم کلاس چندمه.

 

برخی مدیران مدرسه از این طریق کلی کاسبی راه انداختن، من رفتم کارنامه فرزندمو بگیرم قبل از دادن کارنامه تمام مراجعه کنندگان برای کارنامه رو قبل از دادن کارنامه میفرستادن به یک اتاق دیگر واسه خرید لباس سال جدید مدرسه.

 

مگه میشه همچین چیزی. آخه مگه کلاس رو تصویری برگزار میکنن؟.

 

مگه مردم با این شرایط اقتصادی چه قدر درآمد دارن که باز بیان و فرم تهیه کنن که آنلاین درس بخونن؟.

 

شما لطف کنید نت رایگان و امکانات برای شرکت دانش آموزان در کلاس آنلاین را فراهم کنید لباس چیز مهمی نیست و همه لباس مناسب دارن؛ مشکل لباس نیست ولی همه امکانات مناسب برای شرکت در کلاس انلاین را ندارند.

 

آخه ما دانش آموزن با چت کردن و نوشتن با برنامه شاد یا واتساپ سر کلاس هستیم. پس چرا لباس فرم بپوشیم؟.

 

اخه لباس فرم دیگه چیه تو کلاس مجازی که چیزی مشخص نیست چرا تواین شرایط خرج اصافه میتراشید فقط یک لباس مرتب بپوشن کافیه.

ن

ورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان  توضیحاتی در این باره ارائه و اظهار کرد: توصیه و تاکید ما مبنی بر اینکه کلاس درس آنلاین سر ساعت مشخصی شروع و قواعدی رعایت شود، کمکی به خانواده است که دانش آموز درسش را جدی بگیرد.

 

وی افزود: دانش آموز باید بداند که درست است در خانه است اما کلاس درسش شروع شده و باید درس را جدی بگیرد. اینکه حتما الزام شده باشد، خیر ، چنین چیزی مطرح نشده بود که برخی از آن حاشیه درست کردند.

 

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی مدارس به بچه ها اعلام کردند که سعی کنند در کلاس های آنلاین با لباس آراسته و رسمیتر حضور یابند گفت: طوری نباشد که دانش آموز هرطوری مایل بود سر کلاس حاضر شود، باید هنجارها را برای کلاس رعایت کند، کلاس برقرار است و فقط مکان جابجا شده است.

 

وی درباره اینکه آیا دانش آموز باید برای حضور در کلاس آنلاین، لباس فرم بپوشد؟ اظهار کرد:  منظور ما صرفا لباس فرم نبوده، گفتیم دانش آموزان لباس مناسب و رسمی بپوشند تا جدیت کلاس حفظ شود و یک نظمی وجود داشته باشد. این همه برنامه های آنلاین در دنیا برگزار میشود و افراد لباس رسمی به تن می کنند. اینکه الزام کنیم حتما دانش آموز فلان رنگ روپوش را بخرد و بپوشد اینطور نبوده است.

 

منبع: ایسنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر