کد خبر: 87491
A
دیده بان ایران:

پشت پرده "تیرباران" اصولگرایان به اصلاح طلبان چیست؟

سایت مشرق نیوز هم در سلسله گزارش های خود طی روزهای اخیر سعی دارد علت ناتوانی نمایندگانش در مجلس یازدهم را اصلاح طلبانی معرفی کند که اقتصاد کشور را در دست دارند. آنها نگران شرکت مردم در انتخابات ریاست جموری سال آینده هستند و سعی می کنند طی چند ماه باقی مانده همچنان مردم را پریشان و عصبانی نگه دارند تا همان طیفی که در اسفند ماه سال گذشته پای صندوق های رای حاضر شدند دوباره به محل اخذ رای بازگردند.

پشت پرده "تیرباران" اصولگرایان به اصلاح طلبان چیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ اصولگرایان تندرو چند روزی است که با تمام قوا به دنبال به حاشیه بردن ناکارآمدی نمایندگان مجلس یازدهم و سرپوش نهادن بر روی ضعف ها و لابی های گسترده یاران قالیباف برای بهره بردن از سفره مفصل و پهن شده در ساختمان هرمی شکل بهارستان هستند. آنها به خوبی می دانند که راه رسیدن به میدان پاستور از بهارستان می گذرد و علی رغم مهندسی انتخابات اسفند ماه گذشته نه تنها تاکنون نتوانسته اند نظر مردم و حتی رای دهندگان را به خودشان جلب کنند بلکه حواشی عجیب و غریب و اظهارات دون از شان نمایندگی باعث شده است تا بهترین راه فرار از این معرکه را در حمله به اصلاح طلبان ببینند.

از همین روی طی روزهای گذشته برخی نمایندگان کلاس اولی مجلس یازدهم (به تعیبر یکی از اصلاح طلبان) با پیش کشیدن مسائل اقتصادی سعی می کنند که ذهن مخاطبان خود را به سمت و سویی غیر از بهارستان سوق دهند. از همین روی علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس در یک رشته توییت درباره «سعید حجاریان» ادعای را مطرح کرد که در نوع خودش جالب بود. او نوشت: 

«در سوال از ⁧‫وزیر جهاد کشاورزی‬⁩ پیرامون حذف بودجه خودکفایی ⁧‫گندم‬⁩ از یک شخصیت پرنفوذ سیاسی گفتم که با استفاده از فضای تضعیف شده تولید داخلی اقدام به واردات محموله‌های گندم از خارج از کشور نموده است؛ این شخص کسی نیست جز جناب ⁧‫سعید حجاریان‬⁩ از تئوریسین‌های جریان اصلاحات!

جناب ⁧‫حجاریان‬⁩ همچنین از تئوری‌پردازان و حامیان اصلی روی کار آمدن دولتی است که با بی‌تدبیری‌هایش از طرفی ⁧‫خودکفایی‬⁩ کشور در موضوع استراتژیک گندم را به مخاطره انداخته و از طرف دیگر بستر را برای ⁧‫واردات‬⁩ این کالای سابقا خودکفا شده با ارز مرجع (جهانگیری) برای وی امثال فراهم ساخته است.

جناب سعید حجاریان در 20 اسفندماه سال 1392 و تنها چندماه پس از پیروزی جناب ⁧‫حسن روحانی‬⁩ و استقرار ⁧‫دولت یازدهم‬⁩، با شراکت فرزندش محسن، اقدام به ثبت شرکتی به نام ⁧‫راشا تندیس پارسیان‬⁩ در حوزه واردات کالاهای اساسی نموده است.

اسناد نشان می‌دهند جناب حجاریان تحت لوای این شرکت خانوادگی و در ادامه فامیلی، چندین محموله محصولات زراعی اعم از گندم را به کشور وارد کرده است؛ تا حذف بودجه ⁧‫خودکفایی گندم‬⁩ توسط ⁧‫دولت‬⁩ و ادامه روند ⁧‫واردات‬⁩ گندم، ضربه محکمی به تولید این کالای استراتژیک بزند.

آقای حجاریان درحالی ژست ⁧‫جامعه مدنی‬⁩، حمایت از جنبش پابرهنگان، سینه چاک کردن برای قیام گرسنگان و... را بیان نموده که یکی از کاسبان نان مردم در شرایط کمبود ارز می‌باشد؛ و انتظار می‌رود پیرامون نقش خود در مدیریتی که مردم را دچار این آشفتگی‌های ⁧‫اقتصادی‬⁩ نموده است، توضیح دهد.»

ادعایی که در همان ابتدا و با بکارگرفتن از کلیدواژه "حامی دولت ناکارآمد" نشان می دهد که دغدغه این نماینده نه تنها فساد نیست بلکه سعی می کند با انتشار برخی اسناد نشان دهد که حجاریان برای حمایت از دولت روحانی «دستخوش» گرفته است. 

موضوعی که محسن حجاریان فرزند سعید حجاریان را وادار به واکنش کرد و در پاسخ به ادعای این نماینده عضو جبهه پایداری تهران نوشت: «بر کسی پوشیده نیست که هدف از این دست تهمت‌پراکنی‌ها پیشبرد برخی نیات سیاسی و... علیه پدر اینجانب است که تازگی ندارد! اما نظر به حضور شما در نهاد قانونگذاری کشور انتظار این است که در انتشار مطالب و سخنان خود الزامات بدیهی قانونی را مبنی بر عدم تخلف از قانون و نقض حقوق افراد از طریق افترا و نشر اکاذیب رعایت فرمایید.» در ادامه این جوابیه از خضریان درخواست شده که مدعیات خود را نزد مراجع قانونی ارایه کند و تاکید شده که «بدیهی است با اثبات کذب این ادعاها وقوع عمل مذموم و مجرمانه افترا و تهمت ازسوی جنابعالی مفروض خواهد بود.»

اما این پایان ماجرا نبود. چرا که پس از هجمه های این گروه فشار در شبکه اجتماعی توییتر به حجاریان چند ساعت بعد «علی اکبر رائفی پور» در همان شبکه فیلتر شده توییتر ادعای جدید دیگری را علیه حجاریان مطرح کرد. او نوشت:  سعید حجاریان (فعال سیاسی اصلاح طلب) جدید الاسلام بوده و دارای تبار یهودی است! 

سعید حجاریان این روزها جز نوشتن و پرداختن به موضوعات روز سیاسی کار دیگر ی نمی کند (نمی تواند که بکند) اما ماجرا جایی جالب می شود که «حسین الله کرم» هفته گذشته در یک مصاحبه اعلام کرده بود که اصلاح طلبان به دنبال ایجاد اغتشاش هستند. کلیدواژه نام آشنایی که این طیف از اصولگرایان هر وقت در صدد  ایجاد مشکل جدیدی در کار دولت و یا راه اندازی محدودیت جدیدی در کشور بودند از آن استفاده کرده و بر طبل آن می کوبند.

سایت مشرق نیوز هم در سلسله گزارش های خود طی روزهای اخیر سعی دارد علت ناتوانی نمایندگانش در مجلس یازدهم را  اصلاح طلبانی معرفی کند که اقتصاد کشور را در دست دارند. آنها نگران شرکت مردم در انتخابات ریاست جموری سال آینده هستند و سعی می کنند طی چند ماه باقی مانده همچنان مردم را پریشان و عصبانی نگه دارند تا همان طیفی که در اسفند ماه سال گذشته پای صندوق های رای حاضر شدند دوباره به محل اخذ رای بازگردند.

اما با نگاهی به تبادل نظر برخی کاربران هم طیف همین گروه فشاری رسانه ای در شبکه های مجازی آنهم پس از رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون این سوال از سوی رای دهندگان مجلس یازدهم مطرح می شود که تفاوت فساد با فساد چیست؟ اگر فساد امثال تاجگردون ها و حجاریان ها مورد توجه مجلس انقلابی قرار گرفته پس ماجرای آن 65 میلیاردی که میرسلیم روی آن پافشاری می کند و می گوید اسنادش را به قوه قضاییه داده است، چیست؟ ماجرای فیش حقوقی 231 میلیونی نماینده ها چیست؟ و چیست های دیگری که به نظر می رسد اصولگرایان انقلابی نگران ازدیاد آن هستند. و به همین دلیل باردیگر سعید عسگر ها در حال تیرباران مغزهای در حال تفکر و تعمل "اصلاح طلبان" هستند.

 

*تحریریه دیده بان ایران

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر