کد خبر: 87573
A

عباس عبدی: اقدام بقایی، تعرض به قانون، دستگاه قضایی و پلیس بود نه روزنامه شرق!

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران گفت: اقدامی که بقایی در روزنامه شرق انجام داد نه تنها تعرض به رسانه بود بلکه مهمتر از آن، تعرض به قانون و دستگاه قضایی و پلیس، بود.

عباس عبدی: اقدام بقایی، تعرض به قانون، دستگاه قضایی و پلیس بود نه روزنامه شرق!

به گزارش دیده بان ایران؛ «عباس عبدی»، رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران، در پاسخ به این سوال که آیا اقدام بقایی در توهین و تخریبِ روزنامه شرق، مصداق تعرض به حریم یک رسانه محسوب نمی‌شود؟ گفت: اقدامی که بقایی در روزنامه شرق انجام داد نه تنها تعرض به رسانه بود بلکه مهمتر از آن، تعرض به قانون و دستگاه قضایی و پلیس بود. وظایف این دو نهاد، این است که از این‌گونه اقدامات جلوگیری کنند. به بیانی دیگر دستگاه قضایی و پلیس به نوعی حافظِ امنیت و حقوق مردم هستند  مبنی بر اینکه اگر کسی به حقوق و حریمِ امنیت افراد تجاوز کرد، باید به آنها مراجعه کند در غیر این صورت، اگر بخواهد مستقل پاسخ دهد قانونِ جنگل حاکم می شود.

او با بیان اینکه تفاوتِ نظام‌های داخلی و نظام‌های بین‌‌المللی نیز در همین است، افزود: در نظام‌های بین‌المللی، حکومت‌ها با یکدیگر برخورد می‌کنند و کمتر به یک مرجع حقوقی بین‌المللی متوسل ‌می‌شوند گرچه در نظام بین‌الملل هم تلاش می‌شود که این مراجع بین‌المللی تا اندازه‌ای، بتواند از اعتباری برخوردار شود اما در حال حاضر این شرایط حاکم است. ولی در نظام داخل کشورها، مراجع معتبر برای رسیدگی به شکایات وجود دارد. 

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ادامه داد: در نظام‌های داخلی، این دستگاه قضایی و پلیس هستند که باید با محکوم و برخورد کردن با عاملان چنین رفتارهایی از حیثیت و اعتبار خود دفاع کنند. حال این خبر و تیتر چه بوده است مسیر و روند خاص خود را دارد که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا هیچ راه قانونی دیگری وجود نداشت که بقایی انجام دهد؟ تاکید کرد: به نظرم وی به هیچ عنوان به دنبال احترام به شیوه‌های قانونی نیست، همانند زمانی که در دولت احمدی‌نژاد حضور داشت. این افراد اساسا به دنبال ترویجِ شیوه های شخصیِ حل اختلاف هستند که نتیجه آن خشونت است. فرض کنیم روزنامه صددرصد هم خطا کرده باشد باید از آن شکایت کرد نه اینکه با رفتارهای غیر قانونی با آن برخورد کرد. بنابراین چنین افرادی به دنبال این هستند که شیوه‌های غیرقانونی را رواج دهند.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر