کد خبر: 87687
A

انتقال جسد متهم منصوری به پزشکی قانونی/ دادستانی تهران: بررسی‌ها حاکی است که از مکان بلندی سقوط کرده است/ از کشور رومانی به ترکیه و سپس از طریق فرودگاه امام وارد کشور شد

جسد متهم منصوری ساعت ۵ و نیم صبح بامداد امروز به پزشکی قانونی تحویل و به محض تحویل آن، اقدامات لازم علمی و آزمایشگاهی شروع شده است.

انتقال جسد متهم منصوری به پزشکی قانونی/ دادستانی تهران: بررسی‌ها حاکی است که از مکان بلندی سقوط کرده است/  از کشور رومانی به ترکیه و سپس از طریق فرودگاه امام وارد کشور شد

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس مسجدی  با اشاره به انتقال جسد متهم منصوری به کشور و تحویل آن به پزشکی قانونی، گفت: جسد ساعت ۵ و نیم صبح بامداد امروز به پزشکی قانونی تحویل و به محض تحویل آن، اقدامات لازم علمی و آزمایشگاهی شروع شده است.

وی افزود: به دستور مقام قضایی تیمی متشکل از متخصصان پزشکی قانونی بر بالین جسد در مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران حاضر شدند و اقدامات اولیه در جهت شناسایی جسد و بررسی‌های تخصصی جهت تعیین علت فوت انجام شد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه اقدامات آزمایشگاهی، سم شناسی و دی‌ان‌ای در حضور مسئولان ذیربط صورت گرفته است، افزود: نتیجه بررسی‌ها و نیز علت فوت پس از حصول نتایج آزمایشات به مقام قضایی اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: اخبار مرتبط در این زمینه از طریق مجاری رسمی اعلام می‌شود.

بنابراین گزارش، دادسرای تهران نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز جسد غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم مرتبط با پرونده معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه به کشور منتقل شد.

بنابراین اطلاعیه، جسد نامبرده پس از اجرای تشریفات قانونی و انتقال از کشور رومانی به ترکیه و سپس از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شد؛ که بلافاصله با دستور معاون دادستان تهران جهت تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل گردید.

در گزارش پزشکی قانونی آمده است: با معاینه دقیق جسد و تصویربرداری و اقدامات پزشکی و تشخیصی صورت پذیرفته مشخص شد اولاً بر اساس ظواهر، جسد متعلق به غلامرضا منصوری است و ثانیاً بررسی‌ها حاکی است که از مکان بلندی سقوط کرده است چرا که شکستگی در سر و صورت و تنه (کتف راست و چپ و استخوان‌های صورت) با تصویر برداری رویت شد.

بنابراین گزارش، در ادامه نمونه‌های سم شناسی و آسیب شناسی اخذ گردید و جهت احراز هویت علمی نمونه DNA از جسد اخذ تا با حضور اولیاء دم تطبیق نمایی شود؛ لذا علت اصلی فوت پس از نتیجه آزمایشات اعلام خواهد شد.

منبع: میزان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر