کد خبر: 87691
A

قانون ماسک اجباری به سبک تلویزیون/ تصــــاویر

از روز ۱۵ تیرماه سال جاری که استفاده از ماسک در محیط‌ های عمومی درکنار حفظ فاصله اجتماعی اجباری شده است شاهد استفاده بیشتر مردم از آن هستیم. اما به نظر می رسد این موضوع در برنامه های تلویزیونی چندان هم تابع یک رویه واحد نیست و بیشتر تحت تاثیر سلیقه یا شرایط هر برنامه تغییر می کند.

قانون ماسک اجباری به سبک تلویزیون/ تصــــاویر

به گزارش دیده بان ایران،  از روز ۱۵ تیرماه سال جاری که استفاده از ماسک در محیط‌ های عمومی درکنار حفظ فاصله اجتماعی اجباری شده است شاهد استفاده بیشتر مردم از آن هستیم. اما به نظر می رسد این موضوع در برنامه های تلویزیونی چندان هم تابع یک رویه واحد نیست و بیشتر تحت تاثیر سلیقه یا شرایط هر برنامه تغییر می کند.

در برخی از برنامه ای تلویزیونی شاهد رعایت بیشتر هستیم اما در برخی دیگر نه فاصله اجتماعی رعایت شده و نه استفاده از ماسک دیده می شود! برخی نیز بر خلاف توصیه های انجام گرفته درباره نحوه صحیح استفاده از ماسک آن را روی گردن یا چانه خود کشیده اند! وعجیب تر اینکه این سهل انگاری در میان برخی پزشکان میهمان برنامه ها نیز دیده می شود !

اهمیت این موضوع به دلیل تاثیر فراوان تلویزیون در امر فرهنگ سازی به حدی است که حتی اگر فرض کنیم تمامی حاضران در این برنامه ها چه برنامه های ضبط شده و چه برنامه های زنده پس از انجام تست اصلی کرونا (پی سی آر) و روشن شدن سریع نتیجه آن در برنامه حاضر شده اند باز هم ایجاب می کند که بر اساس رویه جاری و ابلاغی در زمینه استفاده اجباری از ماسک عمل شود و مجریان و مهمانان برنامه های تلویزیونی موضوع فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را حتما به نمایش بگذارند. بگذریم که در این صورت هم جای این پرسش هست که چرا در چنین شرایطی بازهم یکی از حاضران ماسک دارد و دیگری ندارد؟!

در هر حال به نظر نمی رسد که نحوه استفاده از ماسک در تلویزیون از شیوه ثابتی پیروی کند.

منبع: الف

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر