کد خبر: 87699
A

رجا نیوز: قرارداد بین ایران و چین یعنی شکست آمریکا

این رسانه نزدیک به جبهه پایداری نوشت: همانطور که رسانه‌های آمریکایی نوشته‌اند، با همکاری 25 ساله ایران و چین، معادلات قدرت در آسیا وارد دوران جدیدی خواهد شد. ایران و چین می‌توانند با همکاری یکدگیر قدرت آمریکا را به چالش بکشند.

رجا نیوز: قرارداد بین ایران و چین یعنی شکست آمریکا

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت رجا نیوز نزدیک به سعید جلیلی و جبهه پایداری در گزارشی ضمن انتقاد از  مخالفان قرارداد 25 ساله ایران و چین نوشت:  چند وقتی است که توافق 25 ساله ایران و چین که فعلاً در حد پیش‌نویس است، در صدر اخبار رسانه‌های کشور و حتی رسانه‌های خارجی قرار گرفته است. در یک سو رسانه‌های فارسی زبان خارج نشین هستند که به همگام با دولت آمریکا، همکاری جمهوری اسلامی ایران با چین را پایان ایران می‌خوانند و از توافق نامه مذکور با عنوان ترکمنچای دوم یاد می‌کنند.

 

در سوی دیگر اما اغلب رسانه‌های کشور، حتی رسانه‌های اصلاح‌طلب که همواره چشم امید به غرب دارند، از فواید این توافق سخن گفته و آن را پایان هژمونی ایالات متحده قلمداد می‌کنند.

 

به نظر می‌رسد حالا که دو سالی از خروج رسمی آمریکا از برجام می‌گذرد و غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها بیش از پیش برای مردم عیان می‌شود، رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز در پی آن هستند که با تعریف و تمجید از همکاری ایران و چین، در ابتدا سابقه آمریکا پرستیِ خود را از حافظه ملت پاک کنند و سپس از این همکاری برای دولت متبوعشان دستاورد تراشی کنند.

 

در هر حال همانطور که رسانه‌های آمریکایی نوشته‌اند، با همکاری 25 ساله ایران و چین، معادلات قدرت در آسیا وارد دوران جدیدی خواهد شد. ایران و چین می‌توانند با همکاری یکدگیر قدرت آمریکا را به چالش بکشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر