کد خبر: 87945
A

شهردار تهران به دلیل تخریب ملک جماران، توسط «روحانی» از جلسات هیئت دولت اخراج شده است؟

مدتی است که پیروز حناچی در جلسات هیئت دولت حضور نمی‌یابد و علت این عدم حضور به اختلاف دولت با شهردار تهران برسر ملک جماران باز می‌گردد.

شهردار تهران به دلیل تخریب ملک جماران، توسط «روحانی» از جلسات هیئت دولت اخراج شده است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ مدتی است که پیروز حناچی، شهردار تهران در جلسات هیئت دولت حضور نمی‌یابد، البته هرچند خود حناچی این موضوع را نه تأیید و نه تکذیب کرده، اما وقتی به آرشیو تصاویر منتشرشده از چندین جلسه آخر هیئت دولت نگاه می‌کنیم، غیبت حناچی در جلسات مشهود است.

جلسه هیئت دولت (چهارم تیر)

جلسه هیئت دولت (چهارم تیر)


جلسه هیئت دولت (یازدهم تیر)


جلسه هیئت دولت (هجدهم تیر)

جلسه هیئت دولت (۲۵ تیر)

همانطورکه در تصاویر به وضوح دیده می‌شود، پیروز حناچی در چهار جلسه اخیر هیئت دولت حضور پیدا نکرده و آخرین حضور او در این جلسات به ۲۵ خرداد باز می‌گردد؛ لذا با نگاهی به آرشیو تصاویر سایت ریاست جمهوری می‌توان به این موضوع پی برد که میان شهردار تهران با دولت تدبیر و امید اختلاف به وجود آمده است.

در همین رابطه محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در توئیتی عدم حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت را تأیید کرده است. او در توئیتر خود نوشت: «عدم حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت تداوم دارد. ضرورت دارد تا طرفین نسبت به چرایی موضوع شفاف‌سازی کنند. دولت و شهردار تهران پاسخگوی افکار عمومی باشند. اطلاع‌رسانی عمومی حق شهروندان تهرانی است.»

چرا شهردار تهران در جلسات هیئت دولت حضور پیدا نمی‌کند؟

جواد امام، رئیس بنیاد باران، علت عدم حضور پیروز حناچی در جلسات هیئت دولت را به موضوع جلوگیری از ادامه تخلف ساختمانی ملک ریاست جمهوری در منطقه جماران مرتبط ساخته است. در واقع براساس اخبار منتشرشده گویا روحانی به‌دلیل تخریب طبقه خلاف ملک جماران متعلق به نهاد ریاست جمهوری از سوی شهرداری، اجازه حضور به پیروز حناچی، شهردار تهران را در جلسات هیئت دولت نمی‌دهد و در تلاش است محدودیت طرح تفصیلی منطقه جماران را بردارد.

همچنین حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران در خصوص عدم  حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت می‌گوید: «ایشان به جلسات تشریف نمی‌برند و شاید به موضوع تخریب ملک نهاد ریاست‌جمهوری مربوط باشد.»

باتوجه به اظهارات مسئولان شورای شهر تهران و با استناد به تصاویر موجود از جلسات هیئت دولت، اختلاف میان رئیس‌جمهور با پیروز حناچی جدی است و ظاهراً حسن روحانی و نزدیک‌ترین فرد به او یعنی محمود واعظی از عدم تمکین شهردار تهران در ماجرای ملک جماران، آزرده‌خاطر شده‌اند و این‌گونه نارضایتی‌شان را از حناچی نشان می‌دهند؛ اما در صورتی‌که اقدام شهردار تهران منطبق با اصول شهرسازی و قانون بوده و درخواستی که دولت از او داشته، خلاف قانون و مقررات شهرسازی است.

در این بین نباید از نقش محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور غافل شد. او در بسیاری از عزل و نصب‌ها دخالت دارد و گاهی مشاهده شده در روند کاری وزرا هم دخالت می‌کند و سلیقه و خواست خود را به آنها تحمیل می‌کند و اگر وزیر یا مسئولی از سلایق او تبعیت نداشته باشد، قطعآً مورد غضب قرار می‌گیرد و احتمال عزلش وجود دارد، مشابه آنچه برای رضا رحمانی، وزیر صمت رخ داد؛ لذا این احتمال وجود دارد که محمود واعظی از عدم تبعیت شهردار تهران در ماجرای ملک جماران  ناراحت شده و به همین دلیل در خصوص عدم حضور حناچی در جلسات هیئت دولت دخالت می‌کند.

به نظر می‌رسد اختلاف حناچی با روحانی و واعظی بر سر تخریب بخشی از ملک جماران سبب شده که روحانی و رئیس دفتر او از شهردار تهران دلگیر شوند و شاید عدم حضور حناچی در جلسات هیئت دولت به‌دلیل غضب رئیس‌جمهور از تخریب بخشی از ملک جماران باشد.

منبع: آنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر