کد خبر: 87953
A

اجاره بهای خانه ها در شمال تهران با دلار محاسبه می شود/ ۱۵۰ مترمربعی سعادت آباد ۱۵۰۰ دلار!

در حالی که بازار اجاره اغلب مناطق تحت تاثیر استطاعت محدود مستاجران برای افزایش اجاره‌بها قرار گرفته است، در منطقه یک روند بازار اجاره به گونه دیگری پیش می‌رود، طوری که پیشنهاد اجاره‌بهای دلاری در برخی املاک لوکس این منطقه رواج پیدا کرده است.

اجاره بهای خانه ها در شمال تهران با دلار محاسبه می شود/  ۱۵۰ مترمربعی سعادت آباد 
۱۵۰۰ دلار!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در حالی که بازار اجاره اغلب مناطق تحت تاثیر استطاعت محدود مستاجران برای افزایش اجاره‌بها قرار گرفته است، در منطقه یک روند بازار اجاره به گونه دیگری پیش می‌رود، طوری که پیشنهاد اجاره‌بهای دلاری در برخی املاک لوکس این منطقه رواج پیدا کرده است.

 مختصات بازار اجاره در منطقه یک تهران به ویژه در محله‌های غیرمصرفی و لوکس همواره با سایر نقاط بازار اجاره متفاوت است، چراکه استطاعت مستاجران نقش چندانی در تعیین ارزش اجاری املاک این منطقه ایفا نمی‌کند. با این حال این تفاوت در تابستان امسال به شکل متفاوتی منعکس شده است، طوری که قیمت پیشنهادی اجاره برخی از آپارتمان‌های لوکس توسط موجران، به دلار تعیین و اعلام شده است.

به‌عنوان مثال اجاره پیشنهادی آپارتمان ۱۵۰ مترمربعی ۱۵ ساله اما فول امکانات و مبله از سوی موجری در محله ولنجک، ساسان معادل اجاره ماهانه ۱۵۰۰ دلار بدون پرداخت ودیعه است. آپارتمان ۲۰۰ مترمربعی دیگری واقع در بلوار کاوه جنوبی با سن بنای ۱۱ سال که به‌صورت مبله برای اجاره فایل شده است، با ارزش دلاری اجاره‌بها معادل ۱۴۰۰ دلار ماهانه توسط موجر اعلام قیمت شده است.

به گفته واسطه‌ها، این فایل‌ها مشتریان خاصی دارد که عمدتا خارجی هستند یا ایرانیان مقیم خارج از کشور که برای مقطعی به تهران سفر می‌کنند، مشتریان اجاره این واحدها به شمار می‌آیند. در عین حال تعداد آپارتمان‌هایی که اجاره پیشنهادی آنها «ارزی» است، بسیار کمتر از آپارتمان‌هایی است که اجاره آنها ریالی تعیین شده است. میانگین ارزش رهنی هر مترمربع آپارتمان در محله‌های مختلف منطقه یک حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان است که البته ارقام پایین‌تر از این در محله‌های مصرفی و آپارتمان‌های بدون امکانات نیز پرتعداد است و در عین حال ارقام بالاتر از این محدوده هم در مورد املاک لوکس رایج است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر