کد خبر: 87997
A

امام جمعه قوچان: دلیل اکثر ابتلا شدگان به بیماری کرونا شرکت در مراسم عروسی است/ امیدواریم بتوانیم در این ایام محرم در جامعه شور ایجاد کنیم

امام جمعه قوچان گفت: در بازدیدی که از بیماران بستری در بیمارستان انجام دادیم، اکثر افرادی که در بیمارستان بستری بودند دلیل ابتلای‌شان به بیماری کرونا را شرکت در مراسم عروسی عنوان می کردند.

امام جمعه قوچان: دلیل اکثر ابتلا شدگان به بیماری کرونا شرکت در مراسم عروسی است/ امیدواریم بتوانیم در این ایام محرم در جامعه شور ایجاد کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی امام‌ جمعه قوچان در جلسه تجلیل از اصحاب رسانه به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور، به مسایل و مشکلات شهری پرداخت و ضمن ابراز تاسف از کم کاری شهرداری و شورای شهر این شهرستان، خاطر نشان کرد که متاسفانه شهرداری و شورای اسلامی شهر قوچان در این مدت سه ساله کاری، برای شهر قوچان انجام نداده اند که خودشان نیز به این مساله واقف هستند و ما امیدواریم که در زمان باقی مانده به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به جولان سگ‌های ولگرد در سطح خیابان‌های شهر قوچان و عدم پیگیری مسئولان مربوطه برای حل این معضل، گفت: سگ‌های ولگرد، دست‌اندازهای خیابان‌ها و همچنین طرح یک‌ طرفه سازی خیابان‌ها این شهر از جمله مشکلاتی است که باید حل شود.

خطیب جمعه شهرستان قوچان در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان و مدیران، افزود: مردم در این دوره از انتخابات مجلس معنی‌دار رأی دادند و امیدواریم که خواسته مردم نیز اجابت شود.

وی در این باره افزود: امیدواریم مردم از جو سیاسی لطمه نخورند و مدیران کارآمد و انقلابی در جامعه بر سر کار آیند و باید مردم آنها را بشناسند و بین آنان با دیگران تفاوت قائل شوند تا این جو سیاسی حاکم تغییر کند.

دستجردی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و صفر، اعلام کرد: بر اساس دستورات اعلام‌شده، عزاداری ایام محرم با دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می شود و ما امیدواریم بتوانیم در این ایام محرم در جامعه شور ایجاد کنیم چرا که ما به محرم و فضای معنوی آن نیازمندیم و اگر تنها ۵۰ درصد کارها همراه با معنویت باشد مشکلات حل خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بازگشایی تالارهای پذیرایی در شهر قوچان انتخابی بین بد و بدتر بود، گفت: یکی از دلایل بازگشایی تالارها این است که در صورت تعطیل بودن این اماکن برخی از خانواده‌هایی که برای برگزاری مراسم عروسی در ایام منتهی به ماه‌های محرم و صفر اصرار دارند، با برپایی چادر و یا برگزاری مراسم در منازل شخصی خود شرایط خطرناک‌تری را در رابطه با ابتلای به ویروس کرونا بوجود می‌آورند و در واقع بازگشایی تالارهای پذیرایی انتخابی بین بد و بدتر بوده است.

امام‌ جمعه قوچان ادامه داد: در بازدیدی که از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان انجام دادیم، اکثر افرادی که در بیمارستان بستری بودند دلیل ابتلای‌شان به بیماری کرونا را شرکت در مراسم عروسی دانستند، با این وجود متأسفانه مردم قانع نمی‌شوند و کماکان اصرار بر برگزاری مراسم عروسی در شرایط نا بسامان فعلی را دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح مواسات و همدلی در شهرستان قوچان، یادآور شد : در دوره نخست  با اجرای این طرح بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی و نیز ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی در شهرستان توزیع و بیش از ۱۰۰۰ رأس گوسفند ذبح شد.

دستجردی گفت: این بسته‌های معیشتی دردی را دوا نمی‌کند و به‌ عنوان یک مسکّن مقطعی عمل می‌کند، می‌بایست با حل مشکل اشتغال و مسکن جوانان بسیاری از معضلات برطرف کنیم لذا در بخش دوم طرح مواسات باید مدیریت کنیم تا فقط در یک بعد وارد نشویم و در سایر ابعاد را نیز مد نظر قرار دهیم.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر