کد خبر: 88049
A

آیت الله غرویان: حفظ جان و سلامت مردم از اوجب واجبات است

محسن غرویان می گوید که عزاداری های محرم می تواند به صورت آنلاین و از طریق صدا وسیما برای مردم پخش شود.

آیت الله غرویان: حفظ جان و سلامت مردم از اوجب واجبات است

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن غرویان ، استاد حوزه و دانشگاه درباره اظهارات رییس جمهور مبنی بر برگزاری عزدارای ماه محرم و انتقاد به این اظهارات از جانب برخی چهره ها گفت: در این که ملت یاران و شیعیان باید مراسم عزاداری حسینی را برگزار کنند،شکی نیست و این علاقه ذاتی و ریشه ای همه ما نسبت به سیدالشهدا است اما حفظ جان و سلامت مردم هم از اوجب واجبات است .

غرویان با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم سال جاری تاکید کرد : با توجه به شرایط خاص بهداشتی و اهمیت سلامت مردم باید مدیریت کنیم تا هم مراسم با رعاایت موراید و به اشکال مختلف برگزار شود و هم سلامت و صحت مردم در خطر قرار نگیرد . این مساله نیازمند مدیریتی است که باید توسط مسئولین صورت بگیرد .

وی درباره این که ذات برگزاری این مراسم از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نسبت به شکل برگزاری آن ارجحیت دارد ، گفت: در حال حاضر بسیاری از مراسم مذهبی به صورت آنلاین انجام می شود . مراسم عزداری محرم نیز می تواند از طریق صدا و سیما بدون این که تجمع پرخطری صورت بگیرد ، برگزار شود.

غرویان با بیان این که در صورت اصرار به برگزاری حضوری این مراسم باید فاصله گذاری اجتماعی به دقت رعایت شود ، تاکید کرد:  باید فاصله افراد حفظ شود در عین حال مراسم برگزار شود و از طریق رسانه ها هم مردم می توانند از محتوای عزداری ها و سخنرانی ها استفاده کنند .

وی ادامه داد: اصل این مراسم برای انرژی روحی و معنوی گرفتن است و این از طریق ارتباط قلبی هرفردی با امام حسین(ع) با خداوند و با معارف معنوی تامین می شود .

غرویان با بیان این که مسئولین هیئت ها و مردم باید پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند،گفت: به میزان کافی درباره استفاده از ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی هشدار داده شده است . مسئولین هیئت ها باید دقت داشته باشند و به افراد بدون ماسک  اجازه ندهند وارد دسته جات و تجمعات شوند . نمازهای جماعت با فاصله و ماسک قابل انجام است . همه این موارد را اگر خودمان بخواهیم مدیریت کنیم امکان پذیر است. باید مراقب باشیم آسیبی به صحت و سلامت عزاداران سیدالشهدا وارد نشود.

منبع : جمهوریت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر