کد خبر: 88108
A

مدرک دانشگاه آزاد از ٢٤ میلیون تا یک میلیارد تومان!

یک موسسه غیر انتفاعی می گوید می‌گوید دانشگاه آزاد به آن‌ها ۱۰ جای خالی برای این رشته داده و حالا همه‌اش پر شده و اگر می‌خواهیم باید به‌سرعت برایشان پول بریزیم تا شاید یک جای خالی دیگر باز کنند. این موسسه با هزینه‌ای حدود ۲۴‌میلیون تومان و در مدت زمانی بسیارکوتاه مدرک دانشگاه آزاد را می‌دهد.

مدرک دانشگاه آزاد از ٢٤ میلیون تا یک میلیارد تومان!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در مقابل گرفتن ۶۵‌میلیون تومان برای رشته‌های مهندسی و حدود ٢٤‌میلیون تومان برای رشته‌های انسانی و ... فرد به صورت رسمی دانشجوی دانشگاه آزاد می‌شود و براساس گفته‌های این موسسه از روز اول ثبت‌نام برای فرد کارت دانشجویی، کارت ورود به جلسه آزمون و کارت صندوق رفاه دانشجویی صادر می‌شود و به این ترتیب نامش در کنار سایر دانشجویان دانشگاه قرار می‌گیرد.

ماجرا با یک پیامک شروع می‌شود؛ پیامکی با توضیح مختصر درباره دادن مدرک در همه مقاطع و رشته‌ها، همراه با یک شماره تلفن، بعد تماس برقرار می‌شود و مرد پشت تلفن می‌گوید برای خرید مدرک روانشناسی باید عجله کرد.

«شهروند» در ادامه نوشت: می‌گوید دانشگاه آزاد به آن‌ها ۱۰ جای خالی برای این رشته داده و حالا همه‌اش پر شده و اگر می‌خواهیم باید به‌سرعت برایشان پول بریزیم تا شاید یک جای خالی دیگر باز کنند. این موسسه با هزینه‌ای حدود ۲۴‌میلیون تومان و در مدت زمانی بسیارکوتاه مدرک دانشگاه آزاد را می‌دهد.

مرد پشت تلفن می‌گوید: «اینجا میدان انقلاب نیست و من مدرس همین دانشگاه هستم. این دانشگاه در برخی از رشته‌ها دانشجو کم دارد و از ما به عنوان دوستان‌شان خواسته تا بچه‌ها را معرفی کنیم و آن‌ها هم برای گرفتن مدرک کمک می‌کنند.»

کمک آن‌ها به این شکل است که در مقابل گرفتن ۶۵‌میلیون تومان برای رشته‌های مهندسی و حدود ٢٤‌میلیون تومان برای رشته‌های انسانی و ... فرد به صورت رسمی دانشجوی دانشگاه آزاد می‌شود و براساس گفته‌های این موسسه از روز اول ثبت‌نام برای فرد کارت دانشجویی، کارت ورود به جلسه آزمون و کارت صندوق رفاه دانشجویی صادر می‌شود و به این ترتیب نامش در کنار سایر دانشجویان دانشگاه قرار می‌گیرد؛ اما به عنوان یک دانشجوی انتقالی که از واحدی به واحد دیگر منتقل شده است: «ما تنها کار سالم را در کشور انجام می‌دهیم و سایر موسسات یا مدارک جا‌هایی که قول مدرک با قیمت ۱۷-۱۸‌میلیون تومان را می‌دهند، جعلی است.»

او می‌گوید این واحد دانشگاه آزاد که اطراف تهران است، ۱۲۰ واحد برای دانشجویانی که پول می‌دهند سابقه می‌زند و ۲۰ واحد را انتقالی در نظر می‌گیرد و به این ترتیب فرد بدون حضور در کلاس‌ها و تنها با شرکت در جلسه امتحان ترم آخر می‌تواند مدرکش را با مهر و امضا و تأیید دانشگاه دریافت کند: «سوالات و جواب‌های آزمون پایان ترم را هم ما به شما می‌دهیم، تمام واحد‌ها را معاون دانشگاه مطابقت می‌زند و به این ترتیب صددرصد تضمینی فارغ‌التحصیل می‌شوید.»

آن‌ها حتی پول را قدم به قدم می‌گیرند تا بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند؛ ۵ میلیون تومان ابتدای کار دریافت می‌کنند برای آنکه مطمئن شوند فرد این مدرک را می‌خواهد. «مبلغ زیادی نیست و ما هم قرار نیست این میزان پول اندک را بخوریم.» بعد از تأیید ریزنمرات و پذیرفته‌شدن ۱۲۰ واحد در سایت دانشگاه ۲۰‌میلیون تومان دریافت می‌کنند و زمان شروع امتحانات هم تسویه حساب کامل انجام می‌شود.

ماجرا، اما برای دانشجویان رشته پزشکی متفاوت است. این موسسه در قبال دریافت یک میلیارد تومان صندلی رشته پزشکی را به افراد می‌دهد، اما مرد پشت تلفن تأکید می‌کند که نمی‌تواند برای گرفتن نمره یا فارغ‌التحصیلی در رشته پزشکی کاری انجام دهد و فرد خودش باید درس بخواند: «برای گرفتن مدرک پزشکی هیچ پشتیبانی از سوی ما ندارید و ما فقط می‌توانیم کاری کنیم در دانشگاه آزاد یا دولتی قبول شوید.»

او می‌گوید موسسه‌شان بسیار معتبر است و ریاستش هم با فردی است خوشنام که مدرس روانشناسی است و باشگاه اسب‌سواری دارد و بعد هم به‌سرعت آدرس دفتر را می‌دهد: «اگر کسی هم دیپلم می‌خواهد بگویید امسال آخرین سال است و باید حتما مدرک دیپلمش را هر چه سریع‌تر بگیرد.»

با آنکه او به‌سرعت آدرس موسسه‌اش را می‌دهد، زن دیگری که خودش را دکتر معرفی می‌کند و مشاور یکی دیگر از مراکز دادن مدرک است، می‌گوید آدرس ندارند و باید مدارک را برایشان واتس‌آپ کنیم: «چارچوب کار غیرقانونی است و برای همین هم نمی‌توانیم با شما قرارداد ببندیم. مدارک‌تان را بفرستید، پیش‌پرداخت بدهید و ما دسترسی به سامانه دانشگاه را برایتان باز می‌کنیم.»

او می‌گوید مدرک لیسانس در هر رشته را با مهر دانشگاه غیرانتفاعی هشت میلیون تومان و کارشناسی ارشد ۱۵ میلیون تومان می‌دهد که ارزان‌ترین مدرک دانشگاهی است که دارد: «لیسانس دانشگاه پیام‌نور ۱۵ میلیون و ارشد ۳۰ میلیون است. لیسانس دانشگاه آزاد را هم می‌توانید با ۳۰ میلیون و ارشد را با ۴۵ میلیون تومان بخرید. قیمت مدرک پزشکی، پیراپزشکی و مهندسی پزشکی متفاوت است و با ۷۰ میلیون تومان می‌توانید آن را تهیه کنید.»

برای پیش‌پرداخت هر مدرک ۲ میلیون تومان باید پرداخت کرد و بعد هم استعلام آنلاین به فرد داده می‌شود تا در سامانه گزارش‌گیری دانشجو نامش را ببیند و در نهایت هم هزینه دریافت مدرک را تسویه کند: «اصل مدرک همراه با ریزنمرات با مهر برجسته وزارت علوم ظرف یک هفته به هر آدرسی که بدهید ارسال می‌شود. مدرک کارشناسی ارشد هم یک هفته زمان می‌برد تا به دستتان برسد.»

این موسسه در سایتش عکس انواع مدارک جعلی را که ارایه می‌دهد منتشر کرده و زیر هر کدامشان رشته و دانشگاهی که مدرک از آن صادر شده نوشته شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر