کد خبر: 88208
A

اصل ماجرای دعوا بر سر «وقف دماوند» چیست؟

باقر زاده می گوید: طبق رأی دیوان عالی کشور در سال ۱۳۷۴ وقفیت قریه و مراتع ملار احراز و اثبات شده است.

اصل ماجرای دعوا بر سر «وقف دماوند» چیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران به نظر می رسد اصل ماجرای حواشی بوجود آمده پیرامون وقف قله دماوند، معدن با ارزش ملار باشد. به طوریکه شب گذشته مجتبی باقرزاده مدیرکل اسناد ثبتی سازمان اوقاف به این نکته اذعان کرده است که  هدف سازمان جنگل‌ها از این فضاسازی رسانه‌ای و استفاده از احساسات و علاقه مردم عزیز ایران نسبت به قله دماوند، تصاحب معدن موقوفه ملار و واگذاری آن به اشخاص مورد نظر خودشان است.

باقر زاده می گوید: طبق رأی دیوان عالی کشور در سال ۱۳۷۴ وقفیت قریه و مراتع ملار احراز و اثبات شده است.

درباره معدن پوکه ملار

در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۲یک تشکل مردم نهاد محیط زیستی(  انجمن دوستداران دماوندکوه) در اعتراض به فعالیت تخریب کننده «معدن پوکه ملار» در ارتفاعات دماوند، نامه یی به استاندار مازندران نوشت و با اشاره به برخی قوانین و نکات محیط زیستی در حوزه فعالیت صنایع و معادن، از وی خواست تا با تجدیدنظر در اعلام «بلامانع بودن فعالیت این معدن» در ارتفاعات قله دماوند، از ادامه فعالیت این معدن جلوگیری کند.(متن نامه را اینجا بخوانید) هر چند معدن ملار در سال ۹۳ در اختیار فردی به نام  مهدی حسین‌پور بوده است.(اینجا بخوانید ) اما در چند سال گذشته موضوع وقف زمین های ملار این شائبه را به وجود آورده که اوقاف و دیگر نهادهای بهره بردار معدن به دنبال دسترسی این معدن و دیگر معدن ها به بهانه وقف هستند. 

منبع: دیده بان ایران

2391046_421 - Copy - Copy - Copy - Copy - Copy (10) - Copy - Copy - Copy - Copy - Copy - Copy - Copy - Copy - Copy - Copy - Copy

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر